Hodnocení připravenosti studentů na setkání s umírajícím pacientem a se smrtí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12110%2F21%3A43902197" target="_blank" >RIV/60076658:12110/21:43902197 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://issuu.com/ambitmedia/docs/vyber_florence_1-21" target="_blank" >https://issuu.com/ambitmedia/docs/vyber_florence_1-21</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Hodnocení připravenosti studentů na setkání s umírajícím pacientem a se smrtí
Popis výsledku v původním jazyce
Cíl: Zjistit, jaká je aktuální úroveň připravenosti studentů nelékařských zdravotnických oborů na setkání s umírajícím pacientem a se smrtí. Metodika: Výzkum byl proveden u vybraných studentů nelékařských zdravotnických oborů metodou kvantitativního šetření. To probíhalo pomocí dotazníku, který byl rozdělen na část standardizovanou (nástroj FATCOD-B) a nestandardizovanou (otázky vlastní konstrukce). Výsledky: Výsledky odhalují slabiny v připravenosti studentů zejména v oblasti praktické aplikace získaných teoretických poznatků. Ukazuje se, že studenti mají strach, cítí úzkost a neví, jak komunikovat při péči o umírající a zemřelé. Závěr: Získané výsledky byly využity za účelem inovace již existujícího sylabu předmětu zaměřeného na paliativní ošetřovatelství, což by mělo přispět ke zlepšení pregraduálního vzdělávání.
Název v anglickém jazyce
Assessment of students' readiness to meet a dying patient and death
Popis výsledku anglicky
Objective: Find out the current level of readiness of non-medical medical students to meet a dying patient and death. Methodology: The research was conducted on selected students of non-medical medical disciplines with using the method of quantitative research. A questionnaire was used. This questionnaire was divided into a standardized part (FATCOD-B tool) and a non-standardized part (own design questions). Results: The results reveal weaknesses in students' readiness, especially in the practical application of acquired theoretical knowledge. It turns out that students are afraid, feel anxious and do not know how to communicate and care for the dying dead. Conclusion: The obtained results were used in order to innovate the already existing syllabus of the subject focused on palliative nursing, which should contribute to the improvement of undergraduate education.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
30307 - Nursing
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Florence
ISSN
1801-464X
e-ISSN
—
Svazek periodika
17
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
26-27
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—