Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Evaluation of the Current Approach to Education of Security Issues at Selected Universities Preparing Future Pedagogues

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12110%2F21%3A43903460" target="_blank" >RIV/60076658:12110/21:43903460 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://file:///C:/Users/dvapenik/AppData/Local/Temp/sustainability-13-10684-v2.pdf" target="_blank" >http://file:///C:/Users/dvapenik/AppData/Local/Temp/sustainability-13-10684-v2.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/su131910684" target="_blank" >10.3390/su131910684</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Evaluation of the Current Approach to Education of Security Issues at Selected Universities Preparing Future Pedagogues

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with education in security issues. The aim of this work is to examine and evaluate the current approach to education of future educators in the field of security issues at selected universities in the Czech Republic. The primary method of research was a survey through questionnaires, where information was collected at selected universities. The evaluation is performed using SWOT analysis. The fragmentation and inconsistency of the approach of individual universities is evident from the results of the survey. New knowledge, which is based on the research, is the identification of the current state of training of future teachers in the field of security. The result of the survey is used by an expert group of the Ministry of the Interior and the Ministry of Education, Youth and Sports of the Czech Republic as input information for the development of minimum standards for pedagogical universities.

  • Název v anglickém jazyce

    Evaluation of the Current Approach to Education of Security Issues at Selected Universities Preparing Future Pedagogues

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with education in security issues. The aim of this work is to examine and evaluate the current approach to education of future educators in the field of security issues at selected universities in the Czech Republic. The primary method of research was a survey through questionnaires, where information was collected at selected universities. The evaluation is performed using SWOT analysis. The fragmentation and inconsistency of the approach of individual universities is evident from the results of the survey. New knowledge, which is based on the research, is the identification of the current state of training of future teachers in the field of security. The result of the survey is used by an expert group of the Ministry of the Interior and the Ministry of Education, Youth and Sports of the Czech Republic as input information for the development of minimum standards for pedagogical universities.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sustainability

  • ISSN

    2071-1050

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    19

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    10684

  • Kód UT WoS článku

    000710281500001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85115861427