K problematice výzkumu dobových učebnic francouzského jazyka v českém výukovém prostředí v letech 1847-1940
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12210%2F14%3A43889723" target="_blank" >RIV/60076658:12210/14:43889723 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
K problematice výzkumu dobových učebnic francouzského jazyka v českém výukovém prostředí v letech 1847-1940
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem příspěvku je poukázat na základní problémy výzkumu dobových učebnic francouzského jazyka používaných v českém výukovém prostředí mezi lety 1847 a 1940. Nejprve se zaměřujeme na obecnou teorii učebnice a její funkce, které následně hodnotíme ve vztahu ke specifickým vlastnostem učebnic používaných pro výuku cizích jazyků. Dále zmiňujeme problémy týkající se výzkumu dobových učebnic v porovnání s metodami, které jsou využívány ve výzkumu učebnic současných. V závěru je představen korpus dobových učebnic francouzského jazyka, který je analyzován v rámci výzkumu k naší dizertační práci.
Název v anglickém jazyce
Questions regarding the research of period French language textbooks published in the Czech education environment in 1847-1940
Popis výsledku anglicky
The aim of the present contribution is to specify characteristic features and basic questions of the research concerning period French language textbooks published in the Czech education environment in 1847-1940. Firstly we focus on the general theory oftextbooks and their functions which are subsequently assessed in relation to specific features of textbooks used in language teaching. Finally we briefly mention problems relating to research into period textbooks in comparison with methods used in contemporary textbook research. We also present the corpus of period French language textbooks which is being currently analysed within our dissertation thesis research.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
XXV. Ročenka Kruhu moderních filologů
ISSN
0577-3768
e-ISSN
—
Svazek periodika
Neuveden
Číslo periodika v rámci svazku
25
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
72-87
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—