Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

K problematice výzkumu dobových učebnic francouzského jazyka v českém výukovém prostředí v letech 1847-1940

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12210%2F14%3A43889723" target="_blank" >RIV/60076658:12210/14:43889723 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    K problematice výzkumu dobových učebnic francouzského jazyka v českém výukovém prostředí v letech 1847-1940

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem příspěvku je poukázat na základní problémy výzkumu dobových učebnic francouzského jazyka používaných v českém výukovém prostředí mezi lety 1847 a 1940. Nejprve se zaměřujeme na obecnou teorii učebnice a její funkce, které následně hodnotíme ve vztahu ke specifickým vlastnostem učebnic používaných pro výuku cizích jazyků. Dále zmiňujeme problémy týkající se výzkumu dobových učebnic v porovnání s metodami, které jsou využívány ve výzkumu učebnic současných. V závěru je představen korpus dobových učebnic francouzského jazyka, který je analyzován v rámci výzkumu k naší dizertační práci.

  • Název v anglickém jazyce

    Questions regarding the research of period French language textbooks published in the Czech education environment in 1847-1940

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the present contribution is to specify characteristic features and basic questions of the research concerning period French language textbooks published in the Czech education environment in 1847-1940. Firstly we focus on the general theory oftextbooks and their functions which are subsequently assessed in relation to specific features of textbooks used in language teaching. Finally we briefly mention problems relating to research into period textbooks in comparison with methods used in contemporary textbook research. We also present the corpus of period French language textbooks which is being currently analysed within our dissertation thesis research.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    XXV. Ročenka Kruhu moderních filologů

  • ISSN

    0577-3768

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    25

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    72-87

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus