Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Audience Involvement in Academic Book Review Articles: An English and Czech Comparative Study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12210%2F19%3A43900431" target="_blank" >RIV/60076658:12210/19:43900431 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://digilib.phil.muni.cz/bitstream/handle/11222.digilib/142185/1_BrnoStudiesEnglish_45-2019-2_7.pdf?sequence=1" target="_blank" >https://digilib.phil.muni.cz/bitstream/handle/11222.digilib/142185/1_BrnoStudiesEnglish_45-2019-2_7.pdf?sequence=1</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Audience Involvement in Academic Book Review Articles: An English and Czech Comparative Study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study examines the use and distribution of language means expressing authorial presence in the genre of the academic review article. Furthermore, discourse functions of these means expressing audience involvement are explored. The focus is predominantly on the first person singular and plural pronouns and on possessive pronouns. The frequency of these pronouns and their rhetorical functions are compared in the corpus of Czech and English academic book review articles with the aim to find out any cross-cultural variation and possible influences of the Anglophone academic writing tradition on the Czech academic style. The results indicate that the genre of the academic book review article is highly dialogic and subjective and that the Czech academic tradition is strongly influenced by the global Anglophone tradition.

  • Název v anglickém jazyce

    Audience Involvement in Academic Book Review Articles: An English and Czech Comparative Study

  • Popis výsledku anglicky

    This study examines the use and distribution of language means expressing authorial presence in the genre of the academic review article. Furthermore, discourse functions of these means expressing audience involvement are explored. The focus is predominantly on the first person singular and plural pronouns and on possessive pronouns. The frequency of these pronouns and their rhetorical functions are compared in the corpus of Czech and English academic book review articles with the aim to find out any cross-cultural variation and possible influences of the Anglophone academic writing tradition on the Czech academic style. The results indicate that the genre of the academic book review article is highly dialogic and subjective and that the Czech academic tradition is strongly influenced by the global Anglophone tradition.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Brno Studies in English

  • ISSN

    0524-6881

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    45

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    "101–120"

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85081349089