Audience Involvement in Academic Book Review Articles: An English and Czech Comparative Study
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12210%2F19%3A43900431" target="_blank" >RIV/60076658:12210/19:43900431 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://digilib.phil.muni.cz/bitstream/handle/11222.digilib/142185/1_BrnoStudiesEnglish_45-2019-2_7.pdf?sequence=1" target="_blank" >https://digilib.phil.muni.cz/bitstream/handle/11222.digilib/142185/1_BrnoStudiesEnglish_45-2019-2_7.pdf?sequence=1</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Audience Involvement in Academic Book Review Articles: An English and Czech Comparative Study
Popis výsledku v původním jazyce
This study examines the use and distribution of language means expressing authorial presence in the genre of the academic review article. Furthermore, discourse functions of these means expressing audience involvement are explored. The focus is predominantly on the first person singular and plural pronouns and on possessive pronouns. The frequency of these pronouns and their rhetorical functions are compared in the corpus of Czech and English academic book review articles with the aim to find out any cross-cultural variation and possible influences of the Anglophone academic writing tradition on the Czech academic style. The results indicate that the genre of the academic book review article is highly dialogic and subjective and that the Czech academic tradition is strongly influenced by the global Anglophone tradition.
Název v anglickém jazyce
Audience Involvement in Academic Book Review Articles: An English and Czech Comparative Study
Popis výsledku anglicky
This study examines the use and distribution of language means expressing authorial presence in the genre of the academic review article. Furthermore, discourse functions of these means expressing audience involvement are explored. The focus is predominantly on the first person singular and plural pronouns and on possessive pronouns. The frequency of these pronouns and their rhetorical functions are compared in the corpus of Czech and English academic book review articles with the aim to find out any cross-cultural variation and possible influences of the Anglophone academic writing tradition on the Czech academic style. The results indicate that the genre of the academic book review article is highly dialogic and subjective and that the Czech academic tradition is strongly influenced by the global Anglophone tradition.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
60203 - Linguistics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Brno Studies in English
ISSN
0524-6881
e-ISSN
—
Svazek periodika
45
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
"101–120"
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85081349089