Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Concert on the Island (Koncert na ostrově)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12210%2F21%3A43903947" target="_blank" >RIV/60076658:12210/21:43903947 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/9783110671056-018" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1515/9783110671056-018</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/9783110671056-018" target="_blank" >10.1515/9783110671056-018</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Concert on the Island (Koncert na ostrově)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Seifert’s Concert on the Island represents a turning point in his writing in regards to both theme and form, which changed radically. He abandons rich metaphorical language and regular harmonic verse with sophisticated rhyme structure and starts to prefer free verse, prose-like language and metaphorical austerity. The prevailing grim reminiscent perspective of World War II, motifs of danger and death, with only hints of hope begin to appear in Seifert’s poetry. Not only victims are displayed, but also the bystanders and Nazi oppressors They are depicted by name, but also often implicitly or in general as in the case of Jews. The victims and simultaneously heroes are Jews as well as brave members of artistic circles. In the context of Czech poetry about the Shoah, Kolář can be considered a possible predecessor to Seifert with his prose-like poetry which uses free verse The Liver of Prometheus.

  • Název v anglickém jazyce

    Concert on the Island (Koncert na ostrově)

  • Popis výsledku anglicky

    Seifert’s Concert on the Island represents a turning point in his writing in regards to both theme and form, which changed radically. He abandons rich metaphorical language and regular harmonic verse with sophisticated rhyme structure and starts to prefer free verse, prose-like language and metaphorical austerity. The prevailing grim reminiscent perspective of World War II, motifs of danger and death, with only hints of hope begin to appear in Seifert’s poetry. Not only victims are displayed, but also the bystanders and Nazi oppressors They are depicted by name, but also often implicitly or in general as in the case of Jews. The victims and simultaneously heroes are Jews as well as brave members of artistic circles. In the context of Czech poetry about the Shoah, Kolář can be considered a possible predecessor to Seifert with his prose-like poetry which uses free verse The Liver of Prometheus.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60206 - Specific literatures

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů