Metodika pro práci s heterogenní třídou a diferencované vyučování ve středním vzdělávání: český jazyk a literatura
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12210%2F24%3A43907751" target="_blank" >RIV/60076658:12210/24:43907751 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Metodika pro práci s heterogenní třídou a diferencované vyučování ve středním vzdělávání: český jazyk a literatura
Popis výsledku v původním jazyce
Metodika vznikla v rámci projetu OP VVV ISUS, který se zabývá inovací studia učitelství pro střední školy. Metodika má napomoci vysokoškolským studentům – budoucím učitelům, učitelům začínajícím i třeba těm zkušenějším při plánování, realizaci a hodnocení výuky českého jazyka a literatury v heterogenní třídě. Snaží se provést základními fázemi od diagnostiky po realizaci a hodnocení. Poskytuje jak zestručnělé teoretické zázemí s oporou v odborné literatuře, tak konkrétní příklady a náměty pro výuku.Metodika sestává ze třech kapitol. První se zabývá problematikou diferenciace a individualizace, druhá kapitola se věnuje diagnostice žáka a institucionální podpoře učitele – definuje inteligenci, paměť, kognitivní a učební styly a tzv. „problémového žáka“ (podprůměrně prospívající žák, nadprůměrně nadaný, SVPU, ADD, ADHD, znevýhodněný žák). Poslední kapitola popisuje realizaci výuky – modelovou skladbu heterogenní třídy, organizační formy vyučování, výukové metody a aktivity v hodinách jazykových, literárních a slohových.
Název v anglickém jazyce
Methodology for working with a heterogeneous class and for differentiated teaching in secondary education: Czech language and literature
Popis výsledku anglicky
The methodology was developed as part of the project "OP VVV ISUS," which focuses on innovating the education programmes for teaching at secondary school provided by the Faculty of Arts, University of South Bohemia. The methodology aims to assist university students - future teachers, beginners, and even experienced teachers in planning, implementing, and evaluating the teaching of the Czech language and literature in heterogeneous classrooms. It seeks to guide through basic phases from diagnosis to implementation and evaluation. It provides both concise theoretical background based on professional literature and specific examples and ideas for teaching.The methodology consists of three chapters. The first deals with the issues of differentiation and individualization, the second chapter focuses on student diagnosis and institutional support for teachers - defining intelligence, memory, cognitive and learning styles, and the so-called "problematic student" (below-average student, exceptionally gifted student, specific learning disabilities, ADD, ADHD, disadvantaged student). The last chapter describes the implementation of teaching - the model composition of a heterogeneous class, organizational forms of teaching, teaching methods, and activities in language, literature, and composition classes.
Klasifikace
Druh
N<sub>metS</sub> - Metodiky schválené orgánem státní správy
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
ISUS/Metodika//KA2/ČJ,LIT
Číslo předpisu
Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 1303/2013
Technické parametry
978-80-7394-994-5
Ekonomické parametry
Nerelevantní
Označení certifikačního orgánu
MŠMT
Datum certifikace
—
Způsoby využití výsledku
C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů