Metodika pro práci s heterogenní třídou a diferencované vyučování ve středním vzdělávání: cizí jazyky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12210%2F24%3A43907750" target="_blank" >RIV/60076658:12210/24:43907750 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://databaze.opvvv.msmt.cz/" target="_blank" >https://databaze.opvvv.msmt.cz/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Metodika pro práci s heterogenní třídou a diferencované vyučování ve středním vzdělávání: cizí jazyky
Popis výsledku v původním jazyce
Metodika vznikla v rámci projetu OP VVV ISUS, který se zabývá inovací studia učitelství pro střední školy. Metodika má napomoci vysokoškolským studentům - budoucím učitelům, učitelům začínajícím i třeba již více zkušeným středoškolským učitelům, při plánování, realizaci a hodnocení výuky cizích jazyků v heterogenní třídě. Poskytuje jak zestručnělé teoretické zázemí s oporou v odborné literatuře, tak konkrétní příklady a náměty pro výuku. Metodika je rozdělena do tří kapitol. První se zabývá heterogenní třídou - diferenciací a individualizací, cíli diferencované výuky a oblastmi diferenciace (aktivity, fyzické prostředí, obsah učiva, hodnocení). Druhá kapitola se věnuje diagnostice žáka a institucionální podpoře učitele - definuje inteligenci, paměť, kognitivní a učební styly a tzv. "problémového žáka" (podprůměrně prospívající žák, nadprůměrně nadaný, SVPU, ADD, ADHD, znevýhodněný žák). Poslední kapitola popisuje realizaci výuky - modelovou skladbu heterogenní třídy, organizační formy vyučování, výukové metody a aktivity.
Název v anglickém jazyce
Methodology for working with a heterogeneous class and for differentiated teaching in secondary education: foreign languages
Popis výsledku anglicky
The methodology was developed within the framework of the OP VVV ISUS project, which focuses on the innovation of teacher education for secondary schools. The methodology aims to assist university students - future teachers, beginning teachers, and even more experienced high school teachers - in planning, implementing, and evaluating foreign language instruction in a heterogeneous class. It provides both concise theoretical background supported by professional literature and concrete examples and suggestions for teaching. The methodology is divided into three chapters. The first deals with the heterogeneous class - differentiation and individualization, goals of differentiated teaching, and areas of differentiation (activities, physical environment, content, assessment). The second chapter focuses on student diagnosis and institutional support for teachers - defining intelligence, memory, cognitive and learning styles, and the so-called "problematic student" (below-average student, exceptionally gifted student, specific learning disabilities, ADD, ADHD, disadvantaged student). The last chapter describes the implementation of instruction - the model structure of a heterogeneous class, organizational forms of teaching, teaching methods, and activities.
Klasifikace
Druh
N<sub>metS</sub> - Metodiky schválené orgánem státní správy
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
ISUS/Metodika/KA2/Cizí jazyky
Číslo předpisu
Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 1303/2013
Technické parametry
978-80-7394-992-1
Ekonomické parametry
Nerelevantní
Označení certifikačního orgánu
MŠMT
Datum certifikace
—
Způsoby využití výsledku
C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů