Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Metodika pro práci s heterogenní třídou a diferencované vyučování ve středním vzdělávání: cizí jazyky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12210%2F24%3A43907750" target="_blank" >RIV/60076658:12210/24:43907750 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://databaze.opvvv.msmt.cz/" target="_blank" >https://databaze.opvvv.msmt.cz/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Metodika pro práci s heterogenní třídou a diferencované vyučování ve středním vzdělávání: cizí jazyky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Metodika vznikla v rámci projetu OP VVV ISUS, který se zabývá inovací studia učitelství pro střední školy. Metodika má napomoci vysokoškolským studentům - budoucím učitelům, učitelům začínajícím i třeba již více zkušeným středoškolským učitelům, při plánování, realizaci a hodnocení výuky cizích jazyků v heterogenní třídě. Poskytuje jak zestručnělé teoretické zázemí s oporou v odborné literatuře, tak konkrétní příklady a náměty pro výuku. Metodika je rozdělena do tří kapitol. První se zabývá heterogenní třídou - diferenciací a individualizací, cíli diferencované výuky a oblastmi diferenciace (aktivity, fyzické prostředí, obsah učiva, hodnocení). Druhá kapitola se věnuje diagnostice žáka a institucionální podpoře učitele - definuje inteligenci, paměť, kognitivní a učební styly a tzv. &quot;problémového žáka&quot; (podprůměrně prospívající žák, nadprůměrně nadaný, SVPU, ADD, ADHD, znevýhodněný žák). Poslední kapitola popisuje realizaci výuky - modelovou skladbu heterogenní třídy, organizační formy vyučování, výukové metody a aktivity.

  • Název v anglickém jazyce

    Methodology for working with a heterogeneous class and for differentiated teaching in secondary education: foreign languages

  • Popis výsledku anglicky

    The methodology was developed within the framework of the OP VVV ISUS project, which focuses on the innovation of teacher education for secondary schools. The methodology aims to assist university students - future teachers, beginning teachers, and even more experienced high school teachers - in planning, implementing, and evaluating foreign language instruction in a heterogeneous class. It provides both concise theoretical background supported by professional literature and concrete examples and suggestions for teaching. The methodology is divided into three chapters. The first deals with the heterogeneous class - differentiation and individualization, goals of differentiated teaching, and areas of differentiation (activities, physical environment, content, assessment). The second chapter focuses on student diagnosis and institutional support for teachers - defining intelligence, memory, cognitive and learning styles, and the so-called &quot;problematic student&quot; (below-average student, exceptionally gifted student, specific learning disabilities, ADD, ADHD, disadvantaged student). The last chapter describes the implementation of instruction - the model structure of a heterogeneous class, organizational forms of teaching, teaching methods, and activities.

Klasifikace

  • Druh

    N<sub>metS</sub> - Metodiky schválené orgánem státní správy

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    ISUS/Metodika/KA2/Cizí jazyky

  • Číslo předpisu

    Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 1303/2013

  • Technické parametry

    978-80-7394-992-1

  • Ekonomické parametry

    Nerelevantní

  • Označení certifikačního orgánu

    MŠMT

  • Datum certifikace

  • Způsoby využití výsledku

    C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů