Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Strategická pozice zemědělských podniků a jejich analýza

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12220%2F04%3A00005531" target="_blank" >RIV/60076658:12220/04:00005531 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Strategická pozice zemědělských podniků a jejich analýza

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem příspěvku je zhodnotit vybraný modelový zemědělský podnik s využitím metodiky hodnocení produktu a potenciálu. Hodnocený podnik hospodaří v bramborářské výrobní oblasti, průměrná nadmořská výška pozemků je 400 m. vznikl v roce 1996 jako modelový subjekt podnikající na půdě bývalého zemědělského družstva. V rostlinné výrobě je zaměřen na produkci obilovin, olejnin, luskovin a pícnin, v živočišné výrobě na chov skotu (mléko, hovězí maso) a prasat (vepřové maso). Vstupní údaje pro analýzu (časové období 2002) poskytli pracovníci podniku.V příspěvku použitá metodika je využitelná pro hodnocení strategické pozice zemědělských podniků a signalizuje nutné oblasti jejich změn. Z analýz provedených na konkrétním podniku vyplývá kladná úroveň podniku měřená pomocí příspěvku na úhradu pro hlavní komodity (rostlinná výroba a mléko) a nedostatečná úroveň potenciálu. Pro další rozvoj podniku je nutné se zaměřit na zlepšení úrovně sociálního subsystému, který zhoršuje jeho celkový potenciál.

  • Název v anglickém jazyce

    Strategic position of agricultural firms and its analysis

  • Popis výsledku anglicky

    We can define the strategic position as the actual state of the external and internal surroundings. This position influences the generation of the firm goals, the strategy and the successfulness of its implementation. We can use some methods of the strategic management for its detection. One approach of it is to detect the level of the product and the potential. There is described process of the evaluation of the strategic positions of chosen agricultural firm in this article.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    GA - Zemědělská ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Collection of Scientific Papers, Faculty of Agriculture in České Budějovice : Series for Economics, Management and Trade. Special Issue : Agroregion

  • ISSN

    1212-5598

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    28

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    141-143

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus