Preference regionálních značek potravin
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12220%2F11%3A43882371" target="_blank" >RIV/60076658:12220/11:43882371 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/60076658:12510/11:43882371
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Preference regionálních značek potravin
Popis výsledku v původním jazyce
Autoři příspěvku uvádějí výsledky marketingového šetření a jeho interpretace vztahující se k propagaci českých výrobků na regionálním trhu potravin a znalost regionální značky. Významná část spotřebitelů upřednostňuje regionální potraviny, zajímá se o jejich složení a vliv na jejich zdraví. Kvalita potravin, bezpečnost a podpora regionálních producentů se stávají významnými faktory při rozhodování spotřebitele. Příspěvek shrnuje výsledky dotazníkových šetření v letech 2003 - 2010, zabývajících se preferencemi spotřebitelů na regionálním trhu potravin a možnostmi propagace těchto výrobků na trhu. Výsledky prezentovaných výzkumů ukazují na rostoucí preference spotřebitelů, pokud jde o regionální produkty a také subjektivní pocit vyšší kvality místních aregionálních produktů ve srovnání s ostatními potravinářskými výrobky.
Název v anglickém jazyce
Preferences in the regional food market
Popis výsledku anglicky
The article deals with results of several marketing surveys related to the promotion of Czech products in the regional food market as well as to the consumers' awareness of regional brands. An important part of consumers prefers regional food and food products, is interested in their ingredients and their health impact. Food quality and safety and support to regional producers become important factors in consumers' decision-making. The article summarizes results of particular surveys done in the years 2003 - 2010 exploring consumer preferences in the regional food market as well as promotion opportunities of these products in the market. Results of presented surveys show an increasing consumers' preference for regional products and the feel of better quality linked with local and regional products.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Universitatis Bohemiae Meridionales : vědecký časopis pro ekonomiku, řízení a obchod
ISSN
1212-3285
e-ISSN
—
Svazek periodika
14.
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
27 - 32
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—