Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Preference regionálních značek potravin

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12220%2F11%3A43882371" target="_blank" >RIV/60076658:12220/11:43882371 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60076658:12510/11:43882371

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Preference regionálních značek potravin

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Autoři příspěvku uvádějí výsledky marketingového šetření a jeho interpretace vztahující se k propagaci českých výrobků na regionálním trhu potravin a znalost regionální značky. Významná část spotřebitelů upřednostňuje regionální potraviny, zajímá se o jejich složení a vliv na jejich zdraví. Kvalita potravin, bezpečnost a podpora regionálních producentů se stávají významnými faktory při rozhodování spotřebitele. Příspěvek shrnuje výsledky dotazníkových šetření v letech 2003 - 2010, zabývajících se preferencemi spotřebitelů na regionálním trhu potravin a možnostmi propagace těchto výrobků na trhu. Výsledky prezentovaných výzkumů ukazují na rostoucí preference spotřebitelů, pokud jde o regionální produkty a také subjektivní pocit vyšší kvality místních aregionálních produktů ve srovnání s ostatními potravinářskými výrobky.

  • Název v anglickém jazyce

    Preferences in the regional food market

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with results of several marketing surveys related to the promotion of Czech products in the regional food market as well as to the consumers' awareness of regional brands. An important part of consumers prefers regional food and food products, is interested in their ingredients and their health impact. Food quality and safety and support to regional producers become important factors in consumers' decision-making. The article summarizes results of particular surveys done in the years 2003 - 2010 exploring consumer preferences in the regional food market as well as promotion opportunities of these products in the market. Results of presented surveys show an increasing consumers' preference for regional products and the feel of better quality linked with local and regional products.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Bohemiae Meridionales : vědecký časopis pro ekonomiku, řízení a obchod

  • ISSN

    1212-3285

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    14.

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    27 - 32

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus