Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Competitiveness of Domestic Food on the Regional Market

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F08%3A43879686" target="_blank" >RIV/60076658:12510/08:43879686 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Competitiveness of Domestic Food on the Regional Market

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In connection with the globalization and the spread of foreign sales chains onto regional markets the production of domestic food, its promotion and assertion on the domestic market is becoming a highly charged issue in many countries. The possibilitiesof domestically produced foodstuffs are from the perspective of national market protection rather limited. Producers and processors as well as vendors seek ways of offering this food on the market and effectively influence consumers? behaviour. Concertedresearch taking place on the Czech and Slovak food market and focused on the consumers' preferences when choosing food brings new possibilities for the creation of regional brands. A significant portion of consumers prefer locally made food; they are interested in the ingredients and health impacts. Safety, quality and support of domestic producers become substantial factors influencing the consumers? decisions. This work summarizes the results of joint Czech and Slovak questionnaire su

  • Název v anglickém jazyce

    Competitiveness of Domestic Food on the Regional Market

  • Popis výsledku anglicky

    In connection with the globalization and the spread of foreign sales chains onto regional markets the production of domestic food, its promotion and assertion on the domestic market is becoming a highly charged issue in many countries. The possibilitiesof domestically produced foodstuffs are from the perspective of national market protection rather limited. Producers and processors as well as vendors seek ways of offering this food on the market and effectively influence consumers? behaviour. Concertedresearch taking place on the Czech and Slovak food market and focused on the consumers' preferences when choosing food brings new possibilities for the creation of regional brands. A significant portion of consumers prefer locally made food; they are interested in the ingredients and health impacts. Safety, quality and support of domestic producers become substantial factors influencing the consumers? decisions. This work summarizes the results of joint Czech and Slovak questionnaire su

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník z mezinárodního vědeckého workshopu Agricultural markets and trade: Evidence and perspective of V4 region and its neighbour

  • ISBN

    978-80-552-0122-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    196-199

  • Název nakladatele

    Slovenská pol'nohospodárska univerzita v Nitre, Agronomická fakulta

  • Místo vydání

    Nitra

  • Místo konání akce

    Kiev

  • Datum konání akce

    5. 11. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku