Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Differentiation of the Demand for the Hunting Tourism in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12220%2F14%3A43887060" target="_blank" >RIV/60076658:12220/14:43887060 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60076658:12510/14:43887060

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.degruyter.com/view/j/cjot.2014.3.issue-1/cjot-2014-0002/cjot-2014-0002.xml" target="_blank" >http://www.degruyter.com/view/j/cjot.2014.3.issue-1/cjot-2014-0002/cjot-2014-0002.xml</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2478/cjot-2014-0002" target="_blank" >10.2478/cjot-2014-0002</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Differentiation of the Demand for the Hunting Tourism in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the world scale, we encounter various forms of how the hunting tourism is realized. There is a considerably specific situation in the Czech Republic originating in the historical development. The assessment of the diversification of the demand for tourist activities was chosen to be the aim of this article. This assessment is based on a questionnaire survey among tourism participants who consume the specific products of the hunting tourism in the tourist regions Bohemian Forest and South Bohemia. A guided tour in a game enclosure with a professional commentary and wildlife observation showed to be the most interesting offer. The most important thing is the identification of five main segments of demand called "ordinary" gamekeeper's hunting, "occasional" gamekeeper's hunting, angling activities, hunting without the killing and complementary activities. The differences among the latter five segments were identified in the representation of respondents as for their gender and their me

  • Název v anglickém jazyce

    Differentiation of the Demand for the Hunting Tourism in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    In the world scale, we encounter various forms of how the hunting tourism is realized. There is a considerably specific situation in the Czech Republic originating in the historical development. The assessment of the diversification of the demand for tourist activities was chosen to be the aim of this article. This assessment is based on a questionnaire survey among tourism participants who consume the specific products of the hunting tourism in the tourist regions Bohemian Forest and South Bohemia. A guided tour in a game enclosure with a professional commentary and wildlife observation showed to be the most interesting offer. The most important thing is the identification of five main segments of demand called "ordinary" gamekeeper's hunting, "occasional" gamekeeper's hunting, angling activities, hunting without the killing and complementary activities. The differences among the latter five segments were identified in the representation of respondents as for their gender and their me

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP404%2F12%2F0334" target="_blank" >GAP404/12/0334: Faktory vztahu návštěvníků k prostředí aktraktivit ve zranitelných oblastech</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Czech Journal of Tourism

  • ISSN

    1805-3580

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    27-42

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus