Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Examine Structural Relationships Between Hunting Tourism Product Quality and Tourist Hunters' Satisfaction

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41320%2F23%3A97904" target="_blank" >RIV/60460709:41320/23:97904 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.2478/euco-2023-0012" target="_blank" >https://doi.org/10.2478/euco-2023-0012</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2478/euco-2023-0012" target="_blank" >10.2478/euco-2023-0012</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Examine Structural Relationships Between Hunting Tourism Product Quality and Tourist Hunters' Satisfaction

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The hunting tourism product is based on various hunting game and other types of services (accommodation, food, transport, educational services, cultural and recreational activities). This study reveals four factors that influence choosing a hunting destination and satisfaction with consuming tourism services. The study aimed to analyze the relationship between hunting tourism products quality and overall tourist satisfaction and to examine the measurement model for hunting tourists' satisfaction. This scale focuses on specific elements of hunting tourism products and contributes to a better understanding of the quality of hunting tourism offers. Using the CFA, the reliability and validity of the hunting tourism satisfaction scale (HUNTSS) were confirmed on the sample in Serbia, and this scale was validated as a reliable four-factor model which could be assessed for future research improvements. Results of SEM showed the influences of four factors of hunting tourism products on overall satisfaction.

  • Název v anglickém jazyce

    Examine Structural Relationships Between Hunting Tourism Product Quality and Tourist Hunters' Satisfaction

  • Popis výsledku anglicky

    The hunting tourism product is based on various hunting game and other types of services (accommodation, food, transport, educational services, cultural and recreational activities). This study reveals four factors that influence choosing a hunting destination and satisfaction with consuming tourism services. The study aimed to analyze the relationship between hunting tourism products quality and overall tourist satisfaction and to examine the measurement model for hunting tourists' satisfaction. This scale focuses on specific elements of hunting tourism products and contributes to a better understanding of the quality of hunting tourism offers. Using the CFA, the reliability and validity of the hunting tourism satisfaction scale (HUNTSS) were confirmed on the sample in Serbia, and this scale was validated as a reliable four-factor model which could be assessed for future research improvements. Results of SEM showed the influences of four factors of hunting tourism products on overall satisfaction.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    40102 - Forestry

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    European Countryside

  • ISSN

    1803-8417

  • e-ISSN

    1803-8417

  • Svazek periodika

    15

  • Číslo periodika v rámci svazku

    JUN 1 2023

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    227-242

  • Kód UT WoS článku

    001021550700004

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85164944884