Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Importance Of Marketing Comunication Tools With Regards To The Competitiveness Of Mini-Breweries

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12220%2F19%3A43900643" target="_blank" >RIV/60076658:12220/19:43900643 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.deturope.eu/img/upload/content_08763375.pdf" target="_blank" >http://www.deturope.eu/img/upload/content_08763375.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Importance Of Marketing Comunication Tools With Regards To The Competitiveness Of Mini-Breweries

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In accordance with the general world trend, a new form of breweries expands in the Czech beer market - mini-breweries. More than 220 new mini- breweries have been established in the period 2013-2016. This tendency does not let up. As the number of mini-breweries increases, we can inspect a strengthening competing pressure in this sector. Mini-breweries are supposed to start to really compete within among themselves and fight for customers. The data collection was done in January 2017 by means of an electronic survey on all population of mini-breweries (350 companies registered by December 31, 2017). The response rate was 41%. The aim of the paper is, by means of the descriptive statistics methods, to find out, what marketing tools the small breweries&apos; managers or proprietors consider as most important with regards to the competitiveness of their business. The collected data were analysed by means of one-way classification according to the defined segmentation criteria. Most of respondents consider a good reputation (89%), recommendation of current clients (85%), and own website (60%) to be most important communication tools.

  • Název v anglickém jazyce

    Importance Of Marketing Comunication Tools With Regards To The Competitiveness Of Mini-Breweries

  • Popis výsledku anglicky

    In accordance with the general world trend, a new form of breweries expands in the Czech beer market - mini-breweries. More than 220 new mini- breweries have been established in the period 2013-2016. This tendency does not let up. As the number of mini-breweries increases, we can inspect a strengthening competing pressure in this sector. Mini-breweries are supposed to start to really compete within among themselves and fight for customers. The data collection was done in January 2017 by means of an electronic survey on all population of mini-breweries (350 companies registered by December 31, 2017). The response rate was 41%. The aim of the paper is, by means of the descriptive statistics methods, to find out, what marketing tools the small breweries&apos; managers or proprietors consider as most important with regards to the competitiveness of their business. The collected data were analysed by means of one-way classification according to the defined segmentation criteria. Most of respondents consider a good reputation (89%), recommendation of current clients (85%), and own website (60%) to be most important communication tools.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50401 - Sociology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    DETUROPE - Central European Journal of Regional Development and Tourism

  • ISSN

    1821-2506

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    RS - Srbská republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    149-163

  • Kód UT WoS článku

    000471019600009

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85075989197