Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Umělecký text při výuce španělského jazyka (poezie).

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12260%2F00%3A43904361" target="_blank" >RIV/60076658:12260/00:43904361 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Umělecký text při výuce španělského jazyka (poezie).

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tento článek se zabývá využitím literárních textů ve výuce španělského jazyka. Literární text obohacuje interkulturní část výuky, rozvíjí jazykové dovednosti a estetické, filozofické a etické názory studentů. Před výkladem literárního díla - kompletního souboru - je třeba vybrat úryvek a informovat o autorovi a textu. Článek nabízí stručný nástin interpretace textu se zaměřením na poezii v pozadí a obsahuje analýzu básně Acuarel španělského básníka a literárního kritika Pedra Saliny (1891-1951).

  • Název v anglickém jazyce

    Artistic Text in Spanish Language Teaching (Poetry)

  • Popis výsledku anglicky

    This article explores the use of literary texts in Spanish language teaching. A literary text enriches the intercultural part of teaching, develops language skills and students’s aesthetic, philosophical and ethical views. Before interpreting a literary work – a complete collection – it is necessary to select an excerpt and inform about the author and the text. This article offers a brief outline how to interpret such texts focusing on poetry in the background, and includes an analysis of the poem Acuarel by the Spanish poet and literary critic Pedro Salina (1891-1951).

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2000

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Cizí jazyky

  • ISSN

    1210-0811

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    44

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

    157-158

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus