Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Osnovy náboženství na českých státních školách v současnosti

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12260%2F04%3A00009249" target="_blank" >RIV/60076658:12260/04:00009249 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Osnovy náboženství na českých státních školách v současnosti

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek nejdříve informuje o principech didaktické teorie studijních osnov. Je založena na postupné a důkladné formulaci cílů. Tyto cíle vycháyejí z potřeb rozvinutého lidského tvora, pak i z potřeb rozvíjející se společnosti a nakonec z logiky předmětovéoblasti, která se objevuje na pozadí určitého předmětu. Ukazuje následky, což tato teorie má v koncepci studijních osnov náboženské výchovy s ohledem na potřeby společnosti (vývoj postojů a osobní zodpovědnosti) a s ohledem na přirozené vztahy při vytváření osobních vztahů k víře žáků (cesta od 1. do 2. naivity). Na základě svých tvrzení autorka rozlišuje proces náboženské výchovy daný výukou tohoto předmětu na státních školách od procesu katechetických aktivit daných církví.

  • Název v anglickém jazyce

    Curriculum of the subject religion at czech state schools nowdays

  • Popis výsledku anglicky

    The article first informs about the principles of the curriculum didactical theory. It based upon a gradual and elaborate formulation of aims. These aims come out of the needs of a developing human being, then they come out of the needs of the developingsociety and finally out of the logic of the subject area which appears in the background of the particular subject. It shows the consequences, which this theory has on the conception of the curriculum of religious education with regards to needs of thesociety (the development of attitudes and personal responsibility) and with respect to the natural relation of the developing personal relationship to the pupil#s faith (the way from 1st to 2nd naivety) Basing upon her arguments the author differentiatesthe process of religious education done by teaching this subject in state schools from the process of catechesis activities done by the church.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AA - Filosofie a náboženství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia Theologica

  • ISSN

    1212-8570

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    VI

  • Číslo periodika v rámci svazku

    15

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus