Vliv subjektivní teorie učitele na kvalitu výuky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00086405" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00086405 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vliv subjektivní teorie učitele na kvalitu výuky
Popis výsledku v původním jazyce
Kvalita výuky je z didaktického pohledu záležitostí reflexe, orientované na cíle, obsah, metodickou (strukturní) a vztahovou dimenzi výuky. Při respektování komponent a charakteristik zakládajících kvalitu výuky se autorky zaměřují na subjektivní teorieučitele jako proměnnou v procesu výuky. Sledují cílové hodnoty v intencích kvalitního vzdělávání, které vycházejí z jiného/nového náhledu na přírodu a kulturu a představují ideovou dimenzi kurikula v rámci řešené problematiky. Po zdůvodnění a vymezení hlavních atributů předkládají výsledky výzkumu, jehož cílem bylo popsat subjektivní teorie vybrané skupiny učitelů o tzv. biofilní orientaci vzdělávání a zjistit, jak se tyto teorie promítají ve výuce. Byla použita technika strukturování konceptů vycházející z polostrukturovaného rozhovoru.
Název v anglickém jazyce
The influence of teacher?s subjective theories on the quality of education
Popis výsledku anglicky
The quality of education is from the didactic perspective a matter of reflection oriented towards the objectives, content, and methodological (structural) and relational dimension of education. While respecting the components and characteristics of the quality of education, the authors focus on teacher?s subjective theories as a variable in the education process. They study the target values in the scope of quality education, based on a different/new view of nature and culture, and they present the ideological dimension of the curriculum within the scope of the topic at hand. After defining and substantiationg the main attributes, they present the results of a research whose aim was to describe the subjective theories of a selected group of teachers tobiophile orientated education and find out how these theories are reflected in the education process. The research used the technique of structuring concepts based on semistructured interview.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník z mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2015
ISBN
9788075092878
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
225-236
Název nakladatele
Mendelova univerzita v Brně
Místo vydání
Křtiny
Místo konání akce
Křtiny
Datum konání akce
15. 9. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—