Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The discourse of professional identity construction of beginning teachers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73591057" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73591057 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.futureacademy.org.uk/files/images/upload/ICEEPSY2018F75.pdf" target="_blank" >https://www.futureacademy.org.uk/files/images/upload/ICEEPSY2018F75.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15405/epsbs.2019.01.75" target="_blank" >10.15405/epsbs.2019.01.75</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The discourse of professional identity construction of beginning teachers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This research focuses on the process of designing teachers’ professional identity. The main objective is to carry out an in-depth description of the stages of the process of constructing a professional identity. The main focus is on the abilities and constructs of personality which is formatting during studies at the university. The main aim is to analyse the basic factors of teacher’s professional identity formation. In this qualitative oriented research design, mind mapping based on narrative analysis, semi-structured interview, open coding analysis of the statements were used as the data collection methods. The output of the research is the concept and creation of the discourse, structures, and semi-structures of the self-identity development and professional self-concept with focus on reconstruction and construction the subjective conceptualization of the teachers’ profession perception. Based on this discourse analysis, we intend to present the conceptual apparatus in theory of teachers’ education.

  • Název v anglickém jazyce

    The discourse of professional identity construction of beginning teachers

  • Popis výsledku anglicky

    This research focuses on the process of designing teachers’ professional identity. The main objective is to carry out an in-depth description of the stages of the process of constructing a professional identity. The main focus is on the abilities and constructs of personality which is formatting during studies at the university. The main aim is to analyse the basic factors of teacher’s professional identity formation. In this qualitative oriented research design, mind mapping based on narrative analysis, semi-structured interview, open coding analysis of the statements were used as the data collection methods. The output of the research is the concept and creation of the discourse, structures, and semi-structures of the self-identity development and professional self-concept with focus on reconstruction and construction the subjective conceptualization of the teachers’ profession perception. Based on this discourse analysis, we intend to present the conceptual apparatus in theory of teachers’ education.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    The European Proceedings of Social &amp; Behavioural Sciences EpSBS

  • ISBN

  • ISSN

    2357-1330

  • e-ISSN

    2357-1330

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    768-755

  • Název nakladatele

    Future Academy

  • Místo vydání

    London

  • Místo konání akce

    Athens

  • Datum konání akce

    2. 10. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku