Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Role implicitních procesů při utváření profesní identity budoucích učitelů.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F06%3A00007422" target="_blank" >RIV/60076658:12410/06:00007422 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Role implicitních procesů při utváření profesní identity budoucích učitelů.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zabývá rolí implicitních procesů při utváření profesní identity v pregraduální přípravě učitelů. Stručně uvádí problematiku profesní identity a jejího jádra - pojetí výuky. Zdůrazněna je role konceptuální změny, jako nezbytného procesu proměnypojetí výuky. V další části se článek postupně věnuje třem tématům, která souvisejí s utvářením profesní identity a vzájemně jsou propojena zastoupením implicitních procesů: implicitní teorii výuky, regulací emocí, explicitní a implicitní motivací u studentů učitelství. Každé téma je ilustrováno výzkumem, který probíhá na PF JU v rámci pedagogicko psychologické přípravy studentů a jeho cílem je monitorovat změny, ke kterým v přípravě dochází.

  • Název v anglickém jazyce

    The role implicit processes in the formation of professional identity in pre-graduate teacher training

  • Popis výsledku anglicky

    The article is concerned with the formation of professional identity in pre-graduate teacher training.It briefly introduces the subject of professional identity and it's core / subjective theory of teching.The elements emphasized are the role of conceptual change as an essential process in the transformation of the concept of teaching, and the role of implicit processes. In the next section the article successively explores three themes that relate to the formation of professional identity and are mutually connected by the agency of implicit processes. Each of these is illustrated using research underway at the Faculty of Education of University of South Bohemia in the framework of psychological preparation of students, which is designed to monitor thechanges that take place during pre-service training.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F06%2F1571" target="_blank" >GA406/06/1571: Kognitivní a dynamické aspekty herecké (hráčské) osobnosti učitele</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogika

  • ISSN

    0031-3815

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2006

  • Číslo periodika v rámci svazku

    56

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    31-44

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus