Role implicitních procesů při utváření profesní identity budoucích učitelů.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F06%3A00007422" target="_blank" >RIV/60076658:12410/06:00007422 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Role implicitních procesů při utváření profesní identity budoucích učitelů.
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá rolí implicitních procesů při utváření profesní identity v pregraduální přípravě učitelů. Stručně uvádí problematiku profesní identity a jejího jádra - pojetí výuky. Zdůrazněna je role konceptuální změny, jako nezbytného procesu proměnypojetí výuky. V další části se článek postupně věnuje třem tématům, která souvisejí s utvářením profesní identity a vzájemně jsou propojena zastoupením implicitních procesů: implicitní teorii výuky, regulací emocí, explicitní a implicitní motivací u studentů učitelství. Každé téma je ilustrováno výzkumem, který probíhá na PF JU v rámci pedagogicko psychologické přípravy studentů a jeho cílem je monitorovat změny, ke kterým v přípravě dochází.
Název v anglickém jazyce
The role implicit processes in the formation of professional identity in pre-graduate teacher training
Popis výsledku anglicky
The article is concerned with the formation of professional identity in pre-graduate teacher training.It briefly introduces the subject of professional identity and it's core / subjective theory of teching.The elements emphasized are the role of conceptual change as an essential process in the transformation of the concept of teaching, and the role of implicit processes. In the next section the article successively explores three themes that relate to the formation of professional identity and are mutually connected by the agency of implicit processes. Each of these is illustrated using research underway at the Faculty of Education of University of South Bohemia in the framework of psychological preparation of students, which is designed to monitor thechanges that take place during pre-service training.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F06%2F1571" target="_blank" >GA406/06/1571: Kognitivní a dynamické aspekty herecké (hráčské) osobnosti učitele</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogika
ISSN
0031-3815
e-ISSN
—
Svazek periodika
2006
Číslo periodika v rámci svazku
56
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
31-44
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—