Současné podoby pedagogiky volného času
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12260%2F12%3A43884717" target="_blank" >RIV/60076658:12260/12:43884717 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Současné podoby pedagogiky volného času
Popis výsledku v původním jazyce
Stať mapuje současné perspektivy vymezující oblast v českém prostředí označovanou jako pedagogika volného času, a to se zvláštním zřetelem k pojetím vyvíjejícím se v anglicky mluvících zemích (zejm. Velká Británie a USA). Ukazuje se, že podrobnější zkoumání anglosaských konceptů leisure studies, leisure sciences, leisure education aj. má význam nejen z hlediska oborové terminologie, ale vede také k reflexi současného vymezení pedagogiky volného času v České republice a na Slovensku a k reflexi aktuálního vývoje této disciplíny v souvislosti s proměnami německé Freizeitpädagogik.
Název v anglickém jazyce
Current forms of the Pedagogics of Leisure
Popis výsledku anglicky
The article offers an account of current perspectives defining the field known in the Czech Republic as the Pedagogics of Leisure [literal translation], and does so with special attention to concepts developing in the English-speaking countries (especially Great Britain and the USA). More detailed study of the Anglo-American concepts of leisure studies, leisure sciences, leisure education etc. is turning out to be not only important simply from the point of view of terminology in the field, but to be leading to critical reflection on the current definition of the pedagogics of leisure in the Czech Republic and Slovakia and on the present development of this discipline in the context of the transformations of German Freizeitpädagogik.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogika
ISSN
0031-3815
e-ISSN
—
Svazek periodika
62
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
22
Strana od-do
404-425
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—