Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Leisure Education: A Post-Totalitarian Concept?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12260%2F14%3A43886490" target="_blank" >RIV/60076658:12260/14:43886490 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Leisure Education: A Post-Totalitarian Concept?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The chapter presents an overview of the historical roots of leisure education institutions and the theory of leisure education in the Czech Republic and former Czechoslovakia (1920-30s nationalism, 1930s-1980s fascist and communist totalitarianism). Furthermore, ways of reflecting leisure education and dealing with its post-totalitarian heritage after 1989 (incl. recent development and trends in leisure education at Czech universities) are examined together with an attempt to identify links between theeastern tradition of leisure education and the western tradition of leisure studies.

  • Název v anglickém jazyce

    Leisure Education: A Post-Totalitarian Concept?

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter presents an overview of the historical roots of leisure education institutions and the theory of leisure education in the Czech Republic and former Czechoslovakia (1920-30s nationalism, 1930s-1980s fascist and communist totalitarianism). Furthermore, ways of reflecting leisure education and dealing with its post-totalitarian heritage after 1989 (incl. recent development and trends in leisure education at Czech universities) are examined together with an attempt to identify links between theeastern tradition of leisure education and the western tradition of leisure studies.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Research in Leisure Education, Cultures and Experience

  • ISBN

    978-1-905369-39-3

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    "35?43"

  • Počet stran knihy

    174

  • Název nakladatele

    Leisure Studies Association, University of Brighton

  • Místo vydání

    Eastbourne

  • Kód UT WoS kapitoly