Výchova k volnému času
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12260%2F22%3A43905929" target="_blank" >RIV/60076658:12260/22:43905929 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výchova k volnému času
Popis výsledku v původním jazyce
V této teoretické studii autor pojednává tři témata – starověký pojem „scholé“ a jeho proměna v dějinách, pedagogika volného času a její různá pojetí a nakonec výchova k volnému času, Pojem „scholé“ je zde podán ve světle antické a křesťanské filosofické tradice, zatímco pojem „volný čas“ je představen jako moderní pojem. Česká pedagogika volného času navazuje jak na tradici československé mimoškolní výchovy, tak i na odpověď pedagogiky na rostoucí význam volného času v 2. polovině 20. století, což bylo charakteristické pro německou Freizeitpädagogik. Nejvýznamnější je závěrečná část kapitoly (1.3), v níž autor přibližuje různá pojetí volnočasové kompetence (leisure literacy).
Název v anglickém jazyce
Education for leisure
Popis výsledku anglicky
In this theoretical study, the author discusses three topics - the ancient concept of "scholé" and its transformation in history, then the leisure education and its various concepts, and finally education for leisure. The concept of "scholé" is presented here in the light of the ancient and Christian philosophical tradition, while the concept of leisure as “free time” is the modern concept. Leisure education in the Czech republic follows the tradition of Czechoslovak out-of-school education and the response of pedagogy to the growing importance of leisure in the second half of the 20th century, which was characteristic of German Freizeitpädagogik. The most significant is the final part of the chapter (1.3), in which the author approaches various concepts of leisure literacy.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL02000387" target="_blank" >TL02000387: Prožívání volného času dětí staršího školního věku jako výzva pro pedagogiku</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Volný čas dětí staršího školního věku. Vybrané výsledky výzkumu volného času a životního stylu dětí ve věku 11-15 let a jejich využití v pedagogice
ISBN
978-80-7394-934-1
Počet stran výsledku
37
Strana od-do
9-45
Počet stran knihy
173
Název nakladatele
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Místo vydání
České Budějovice
Kód UT WoS kapitoly
—