Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výchova k volnému času

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12260%2F22%3A43905929" target="_blank" >RIV/60076658:12260/22:43905929 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výchova k volnému času

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V této teoretické studii autor pojednává tři témata – starověký pojem „scholé“ a jeho proměna v dějinách, pedagogika volného času a její různá pojetí a nakonec výchova k volnému času, Pojem „scholé“ je zde podán ve světle antické a křesťanské filosofické tradice, zatímco pojem „volný čas“ je představen jako moderní pojem. Česká pedagogika volného času navazuje jak na tradici československé mimoškolní výchovy, tak i na odpověď pedagogiky na rostoucí význam volného času v 2. polovině 20. století, což bylo charakteristické pro německou Freizeitpädagogik. Nejvýznamnější je závěrečná část kapitoly (1.3), v níž autor přibližuje různá pojetí volnočasové kompetence (leisure literacy).

  • Název v anglickém jazyce

    Education for leisure

  • Popis výsledku anglicky

    In this theoretical study, the author discusses three topics - the ancient concept of &quot;scholé&quot; and its transformation in history, then the leisure education and its various concepts, and finally education for leisure. The concept of &quot;scholé&quot; is presented here in the light of the ancient and Christian philosophical tradition, while the concept of leisure as “free time” is the modern concept. Leisure education in the Czech republic follows the tradition of Czechoslovak out-of-school education and the response of pedagogy to the growing importance of leisure in the second half of the 20th century, which was characteristic of German Freizeitpädagogik. The most significant is the final part of the chapter (1.3), in which the author approaches various concepts of leisure literacy.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL02000387" target="_blank" >TL02000387: Prožívání volného času dětí staršího školního věku jako výzva pro pedagogiku</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Volný čas dětí staršího školního věku. Vybrané výsledky výzkumu volného času a životního stylu dětí ve věku 11-15 let a jejich využití v pedagogice

  • ISBN

    978-80-7394-934-1

  • Počet stran výsledku

    37

  • Strana od-do

    9-45

  • Počet stran knihy

    173

  • Název nakladatele

    Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích

  • Místo vydání

    České Budějovice

  • Kód UT WoS kapitoly