Proměny paradigmatu výchovy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23330%2F17%3A43949624" target="_blank" >RIV/49777513:23330/17:43949624 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Proměny paradigmatu výchovy
Popis výsledku v původním jazyce
Autoři knihy ukazují hlavní etapy ve vývoji filosofických přístupů ke vzdělávání. Volba starověkých, středověkých, renesančních a moderních autorů spočívala ve vyhledávání a interpretaci alternativních modelů, myšlenek a konceptů, které mluví s naší dobou. To je důležité, protože dnešní svět je globální školou, která "vylučuje" tradiční hodnoty evropské kultury a směřuje ke kulturní otevřenosti s jejími výhodami a nevýhodami. Kniha předvídá střety a boje v oblasti vzdělávání v blízké budoucnosti, navrhuje z evropské tradice to, co dovoluje řešit současné i budoucí problémy. Autoři se zaměřují na studium transformace filozofických modelů vzdělávání, aby ukázali bohatství a kontinuitu evropské vzdělávací tradice, její hodnoty, ideály a standardy.
Název v anglickém jazyce
Changes of educational paradigms
Popis výsledku anglicky
The authors of the book show the main stages in the development of philosophical approaches to education. The choice of ancient, medieval, Renaissance and modern authors consisted in the search and interpretation of alternative models, ideas and concepts that speak to our epoch. This is important because today's world is a global school that "eliminates" the traditional values of European culture and turns into cultural openness with its advantages and disadvantages. The book foresees the clashes and struggles in the field of education in the near future, offers from the European tradition what allows us to solve current and future problems. The authors turn to the study of the transformation of philosophical models of education to show the wealth and continuity of the European educational tradition, its values, ideals and standards.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
60301 - Philosophy, History and Philosophy of science and technology
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů