Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Morální výchova v nemorální společnosti?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12260%2F15%3A43889882" target="_blank" >RIV/60076658:12260/15:43889882 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Morální výchova v nemorální společnosti?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Autorka vychází z popisu různých aspektů života společnosti, ve kterých se nějak projevuje krize. Klade otázku, do jaké míry může cestě z krize pomoci výchova k morálním hodnotám. Vymezuje základní pojmy spojené s morálkou a etikou a popisuje významné etické filosofické systémy v minulosti. Zabývá se i příspěvkem psychologie k výzkumu vývoje morálky člověka. Věnuje se vztahu filosofické a teologické etiky. Analyzuje aspekty morální výchovy v rodině a ve škole, speciálně se zaměřuje na pojetí předmětů etická a náboženská výchova.

  • Název v anglickém jazyce

    Moral education in immoral society?

  • Popis výsledku anglicky

    The author comes out of description of various aspects of life of society, where crisis manifests in some way. She poses a question to which extent education to moral values can help to find a way out of this crisis. She defines basic terms connected with morality and ethics and she describes significant ethical philosophical systems in the past. She deals with a contribution of psychology to the research of person's moral development and with a relationship of philosophical and theological ethics. Sheanalyzes aspects of moral education in family and in schools, she focuses especially on a conception of school subjects ethical and religious education.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AA - Filosofie a náboženství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7325-386-8

  • Počet stran knihy

    324

  • Název nakladatele

    CDK

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS knihy