Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rehabilitace narativity – návrat k příběhům a vyprávění

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12260%2F19%3A43900692" target="_blank" >RIV/60076658:12260/19:43900692 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.pf.jcu.cz/research/lingua_viva/LV28_2019.pdf" target="_blank" >https://www.pf.jcu.cz/research/lingua_viva/LV28_2019.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Rehabilitace narativity – návrat k příběhům a vyprávění

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Text pojednává o současném postavení příběhu a vyprávění ve školním a mimoškolním prostředí a zdůrazňuje význam a přínos narativity v procesu rozvoje osobnosti jedince. Ukazuje rehabilitaci narativity v didaktickém procesu (tzv. zpříběhovatění) jako možnou cestu moderní pedagogiky v soudobé post-příběhové situaci bez metanarace, kterou nahradila masmédia. Dále naznačuje širší paletu aktivizačních metod práce s příběhem a detailněji se zabývá metodou storytellingu, široce uplatnitelnou ve školní i mimoškolní edukaci.

  • Název v anglickém jazyce

    Rehabilitation of narrativity - a return to stories and narratives

  • Popis výsledku anglicky

    The text deals with the current position of story and narrative in the school and out-of-school environment and emphasizes the importance and contribution of narrativity in the process of personality development. It shows the rehabilitation of narrativity in the didactic process (so-called reincarnation) as a possible way of modern pedagogy in the contemporary post-story situation without metanarration, which was replaced by the mass media. It further suggests a wider variety of activation methods to work with story and deals in more detail with the storytelling method, widely applicable in both school and out-of-school education.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Lingua viva

  • ISSN

    1801-1489

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    15

  • Číslo periodika v rámci svazku

    28

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    50-57

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus