Rehabilitace narativity – návrat k příběhům a vyprávění
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12260%2F19%3A43900692" target="_blank" >RIV/60076658:12260/19:43900692 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.pf.jcu.cz/research/lingua_viva/LV28_2019.pdf" target="_blank" >https://www.pf.jcu.cz/research/lingua_viva/LV28_2019.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Rehabilitace narativity – návrat k příběhům a vyprávění
Popis výsledku v původním jazyce
Text pojednává o současném postavení příběhu a vyprávění ve školním a mimoškolním prostředí a zdůrazňuje význam a přínos narativity v procesu rozvoje osobnosti jedince. Ukazuje rehabilitaci narativity v didaktickém procesu (tzv. zpříběhovatění) jako možnou cestu moderní pedagogiky v soudobé post-příběhové situaci bez metanarace, kterou nahradila masmédia. Dále naznačuje širší paletu aktivizačních metod práce s příběhem a detailněji se zabývá metodou storytellingu, široce uplatnitelnou ve školní i mimoškolní edukaci.
Název v anglickém jazyce
Rehabilitation of narrativity - a return to stories and narratives
Popis výsledku anglicky
The text deals with the current position of story and narrative in the school and out-of-school environment and emphasizes the importance and contribution of narrativity in the process of personality development. It shows the rehabilitation of narrativity in the didactic process (so-called reincarnation) as a possible way of modern pedagogy in the contemporary post-story situation without metanarration, which was replaced by the mass media. It further suggests a wider variety of activation methods to work with story and deals in more detail with the storytelling method, widely applicable in both school and out-of-school education.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Lingua viva
ISSN
1801-1489
e-ISSN
—
Svazek periodika
15
Číslo periodika v rámci svazku
28
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
50-57
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—