Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teologické hudební znaky v díle J. S. Bacha

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12260%2F20%3A43902423" target="_blank" >RIV/60076658:12260/20:43902423 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Teologické hudební znaky v díle J. S. Bacha

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tento článek se zaměřuje na teologické hudební znaky. Na pěti skladbách J. S. Bacha je provedena hudebně-sémiotická analýza k objasnění, jak tyto znaky vypadají, fungují a jakou mají formu (ikon-index). Velká pozornost je věnována tomu, co tyto znaky označují a jak mohou některé principy luterské teologie objasnit tzv. hudební paradoxy. Cílem článku je propojit poznatky ze sémiotiky (především sémantiky), hudební analýzy a christologické estetiky a zjistit, jakým způsobem je hudba schopná zprostředkovávat božskou inspiraci mezi tvůrcem a příjemcem. K tomuto cíli jsou využity teorie P. Kofroně, J. Zvěřiny, J. Doubravové, A. Leahy, Ch. S. Peirce, G. Fregeho či K. Waltona.

  • Název v anglickém jazyce

    Theological Musical Signs in the Work of J. S. Bach

  • Popis výsledku anglicky

    This article focuses on theological musical signs. A musical-semiotic analysis is done on five pieces of J. S. Bach to clarify how these signs look like, function and what form they have (icon-index). Great attention is paid to what these signs denotate and how some principles of Lutheran theology can explain the so-called musical paradoxes. The aim of the article is to connect knowledge from semiotics (especially semantics), musical analysis and Christological aesthetics and to find out how music is able to mediate divine inspiration between the creator and the recipient. For this purpose theories of P. Kofroně, J. Zvěřina, J. Doubravová, A. Leaha, Ch. S. Peirce, G. Frege or K. Walton are used.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60301 - Philosophy, History and Philosophy of science and technology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Zákon a Evangelium

  • ISBN

    978-80-907557-4-1

  • Počet stran výsledku

    45

  • Strana od-do

    9-53

  • Počet stran knihy

    352

  • Název nakladatele

    Lutherova společnost

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly