Geogramotnost studentů prvních ročníků učitelství – zhodnocení stavu znalostí a identifikace nejčastějších miskoncepcí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12310%2F19%3A43900283" target="_blank" >RIV/60076658:12310/19:43900283 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/60076658:12410/19:43900283
Výsledek na webu
<a href="http://www.pf.jcu.cz/structure/departments/kge/upload/files/Soubory2019/Educo_2019_1.pdf" target="_blank" >http://www.pf.jcu.cz/structure/departments/kge/upload/files/Soubory2019/Educo_2019_1.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Geogramotnost studentů prvních ročníků učitelství – zhodnocení stavu znalostí a identifikace nejčastějších miskoncepcí
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek prezentuje výsledky srovnávacího průzkumu postojů a znalostí z geologie VŠ studentů učitelství provedeného na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích a na Karlově univerzitě v Praze. Z výsledků vyplývá, že muži mají větší znalosti než ženy, a že zájem o dílčí témata se neprojevuje vyššími obsahovými nebo konceptuálními znalostmi. VŠ studenti mají ke geologii lepší postoj v porovnání s mladšími věkovými kategoriemi, jejich znalosti jsou ale v mnoha případech na úrovni ZŠ studentů, nebo jen mírně vyšší. Mezi VŠ studenty bylo také identifikováno 10 velmi rozšířených miskoncepcí, mezi které patří například domněnky, že křemík je nejrozšířenějším prvkem v zemské kůře, teplo magmatu pochází ze zemského jádra, nebo že střídání ročních období je dáno vzdáleností Země od Slunce.
Název v anglickém jazyce
GEOLITERACY OF PRE - SERVICE TEACHING STUDENTS - EVALUATION OF KNOWLEDGE AND IDENTIFICATION OF MOST FREQUENT MISCONCEPTIONS
Popis výsledku anglicky
This contribution presents results of geoliteracy test focussing on attitude as well as content and conceptual knowledge among pre-service teacher students at Charles University in Prague and at the University of South Bohemia in České Budějovice, the Czech Republic. The test results revealed that male pre-service teachers have higher level of knowledge and that interest in individual topics does not manifest itself by higher content or conceptual knowledge. Furthermore, it was revealed, that university students display better attitude towards geology in comparison with younger age groups (primary and secondary school pupils). However, their content- and conceptual knowledge is often at the same level, or only slightly higher, as the knowledge of primary school pupils. In addition, 10 frequent misconceptions were identified, including beliefs that Silica is the most widespread element in the lithosphere, the lava heat comes from the Earth´s core, or that seasons change because of the Earth´s changing distance from the Sun.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů