Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Geogramotnost studentů prvních ročníků učitelství – zhodnocení stavu znalostí a identifikace nejčastějších miskoncepcí

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12310%2F19%3A43900283" target="_blank" >RIV/60076658:12310/19:43900283 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60076658:12410/19:43900283

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.pf.jcu.cz/structure/departments/kge/upload/files/Soubory2019/Educo_2019_1.pdf" target="_blank" >http://www.pf.jcu.cz/structure/departments/kge/upload/files/Soubory2019/Educo_2019_1.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Geogramotnost studentů prvních ročníků učitelství – zhodnocení stavu znalostí a identifikace nejčastějších miskoncepcí

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek prezentuje výsledky srovnávacího průzkumu postojů a znalostí z geologie VŠ studentů učitelství provedeného na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích a na Karlově univerzitě v Praze. Z výsledků vyplývá, že muži mají větší znalosti než ženy, a že zájem o dílčí témata se neprojevuje vyššími obsahovými nebo konceptuálními znalostmi. VŠ studenti mají ke geologii lepší postoj v porovnání s mladšími věkovými kategoriemi, jejich znalosti jsou ale v mnoha případech na úrovni ZŠ studentů, nebo jen mírně vyšší. Mezi VŠ studenty bylo také identifikováno 10 velmi rozšířených miskoncepcí, mezi které patří například domněnky, že křemík je nejrozšířenějším prvkem v zemské kůře, teplo magmatu pochází ze zemského jádra, nebo že střídání ročních období je dáno vzdáleností Země od Slunce.

  • Název v anglickém jazyce

    GEOLITERACY OF PRE - SERVICE TEACHING STUDENTS - EVALUATION OF KNOWLEDGE AND IDENTIFICATION OF MOST FREQUENT MISCONCEPTIONS

  • Popis výsledku anglicky

    This contribution presents results of geoliteracy test focussing on attitude as well as content and conceptual knowledge among pre-service teacher students at Charles University in Prague and at the University of South Bohemia in České Budějovice, the Czech Republic. The test results revealed that male pre-service teachers have higher level of knowledge and that interest in individual topics does not manifest itself by higher content or conceptual knowledge. Furthermore, it was revealed, that university students display better attitude towards geology in comparison with younger age groups (primary and secondary school pupils). However, their content- and conceptual knowledge is often at the same level, or only slightly higher, as the knowledge of primary school pupils. In addition, 10 frequent misconceptions were identified, including beliefs that Silica is the most widespread element in the lithosphere, the lava heat comes from the Earth´s core, or that seasons change because of the Earth´s changing distance from the Sun.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů