Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vztah českých žáků k výuce neživé přírody: postoje, znalosti a nejrozšířenější miskoncepce

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F18%3A43898167" target="_blank" >RIV/60076658:12410/18:43898167 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60076658:12310/18:43898167

  • Výsledek na webu

    <a href="https://geografia.science.upjs.sk/images/geographia_cassoviensis/articles/GC-2018-12-2/1Dvorackova_Rypl_Kucera_133-145.pdf" target="_blank" >https://geografia.science.upjs.sk/images/geographia_cassoviensis/articles/GC-2018-12-2/1Dvorackova_Rypl_Kucera_133-145.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vztah českých žáků k výuce neživé přírody: postoje, znalosti a nejrozšířenější miskoncepce

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předložený článek prezentuje výsledky výzkumu zaměřeného na diagnostiku postojů, zájmů, znalostí a miskoncepcí českých žáků základních škol, gymnázií a vysokoškolských studentů učitelství přírodopisu a zeměpisu v Praze a Českých Budějovicích. Pomocí vytvořeného didaktického testu je možné sledovat význam jednotlivých třídících proměnných (pohlaví, stáří), dále postojů a zájmů na výsledné znalosti na rozsáhlém vzorku respondentů, což činí tento průzkum velmi hodnotnou sondou do vztahu české mládeže k neživé přírodě.

  • Název v anglickém jazyce

    Approach of Czech students towards learning Earth Science: attitude, knowledge level and the most common misconceptions

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to evaluate the level of Geoscience content knowledge, identify main misconceptions and attitudes among students of primary schools, secondary schools and pre-service teacher students in Prague and Ceske Budejovice areas, the Czech Republic. In total, 705 respondents of 25 classes from 13 schools were subjected to a didactic test. The basic segmentation criteria were gender and age (classified by time they passed Earth Science-oriented class taught in the 9th grade at primary school or the 4th grade of the eight-year secondary school). Attitudes to Earth Science and its individual disciplines were tested as explanatory variables. The test results indicate that the lowest level of literacy along with the most misconceptions exist among students of primary school tested before commencing the class on Earth Science. The peak level of knowledge, as well as the least amount of misconceptions, was observed among secondary school students tested one year after the main Earth Science class, then the knowledge drops (and the amount of misconceptions rises) with increasing age of respondents. Alarmingly, pre-service teacher students of first through fifth graders of primary schools, who come across geology lectures in their 3rd year of university attendance, show the same amount of misconceptions (despite of slightly higher level of knowledge) as the youngest tested group. Boys display higher knowledge and lesser amount of misconceptions in comparison with girls. The most frequent misconceptions include beliefs that Silica is the most widespread element in the lithosphere, the lava heat comes from the Earth&apos;s core, or that bituminous black coal is the highest quality of coals and originated in the Mesozoic era.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10505 - Geology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Geographia Cassoviensis

  • ISSN

    1337-6748

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    133-145

  • Kód UT WoS článku

    000453882200001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85067362051