Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vom Ganzen zum Teile und zurück

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F03%3A00004644" target="_blank" >RIV/60076658:12410/03:00004644 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    němčina

  • Název v původním jazyce

    Vom Ganzen zum Teile und zurück

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Vztahem částí a celku je možné modelovat mnoho pojmů z každodenního života: vztahy v peněžní soustavě, slevy v běžném nakupování, daňový systém, dláždění chodníků atd. V matematice na 1. stupni se zdůrazňuje spojení dvou disjunktních částí v celek jako jeden z přístupů ke sčítání/odčítání. V dalších tématech, kde je vztah části a celku základem (násobení, dělení, zlomek, poměr), se školní vyučování zaměřuje na vytváření početních postupů. Výsledky empirického výzkumu ale ukazují, že děti jsou schopny řešit úlohy z těchto témat bez předchozího výkladu jen na základě intuitivní představy o vztahu částí a celku.

  • Název v anglickém jazyce

    Vom Ganzen zum Teile und zurück

  • Popis výsledku anglicky

    Viele Alltagssituationen kann die Beziehung zwischen dem Teile und dem Ganzen modellieren. Es zeigt sich, dass ein der Ausgangspunkte beim Begreifen der Rechenoperationen das Verstehen dieser Beziehung ist und ist eine Voraussetzung für erfolgreiche Lösung einer Reihe von Aufgaben. Der Kern dieses Beitrages sind intuitive Schülerinterpretationen von zwei Situationentypen: des Verteilen und des Aufteilen.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    BA - Obecná matematika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2003

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Beiträge zum Mathematikunterricht 2003

  • ISSN

    3-88120-354-0

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    7

  • Stát vydavatele periodika

    DE - Spolková republika Německo

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    309-312

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus