Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Implicitní znalosti a intuitivní pojetí v pedagogické praxi

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F05%3A00006582" target="_blank" >RIV/60076658:12410/05:00006582 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Implicitní znalosti a intuitivní pojetí v pedagogické praxi

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Autorka uvažuje o pozadí a kořenech implicitních pedagogických znalostí. Připomíná, že implicitní učení má zejména v psychologii dlouholetou tradici. Upozorňuje na disociaci mezi zkušenostním a reflektivním poznáváním. Zdrojem implicitních znalostí o učení a vyučování jsou studentovy implicitní koncepce (pojetí) výuky. Vzdělavatel učitelů by měl ve spolupráci se studenty jejich pojetí (prekoncepce) učení a vyučování poznat a podněcovat jejich kognitivní změnu.

  • Název v anglickém jazyce

    Implicit Knowledge and Intuitive Conception in Pedagogical Practice

  • Popis výsledku anglicky

    The author discusses the sources and background of implicit pedagogical knowledge. She emphasizes long tradition of implicit learning conception especially in psychology. She picks up dissociation between experiential and reflective cognition. The sourceof implicit knowledge on learning and teaching are students' implicit conceptions of teaching. In cooperation with teacher trainees their supervisor should identify their conceptions (preconceptions) of learning and teaching and stimulate their cognitive change.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F02%2F1247" target="_blank" >GA406/02/1247: Implicitní pedagogické znalosti a možnosti autoregulace procesu jejich rozvíjení</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Od implicitních teorií výuky k implicitním pedagogickým znalostem

  • ISBN

    80-7315-092-1

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    9-16

  • Počet stran knihy

  • Název nakladatele

    Paido, edice pedagogické literatury

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly