Implicitní znalosti a intuitivní pojetí v pedagogické praxi
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F05%3A00006582" target="_blank" >RIV/60076658:12410/05:00006582 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Implicitní znalosti a intuitivní pojetí v pedagogické praxi
Popis výsledku v původním jazyce
Autorka uvažuje o pozadí a kořenech implicitních pedagogických znalostí. Připomíná, že implicitní učení má zejména v psychologii dlouholetou tradici. Upozorňuje na disociaci mezi zkušenostním a reflektivním poznáváním. Zdrojem implicitních znalostí o učení a vyučování jsou studentovy implicitní koncepce (pojetí) výuky. Vzdělavatel učitelů by měl ve spolupráci se studenty jejich pojetí (prekoncepce) učení a vyučování poznat a podněcovat jejich kognitivní změnu.
Název v anglickém jazyce
Implicit Knowledge and Intuitive Conception in Pedagogical Practice
Popis výsledku anglicky
The author discusses the sources and background of implicit pedagogical knowledge. She emphasizes long tradition of implicit learning conception especially in psychology. She picks up dissociation between experiential and reflective cognition. The sourceof implicit knowledge on learning and teaching are students' implicit conceptions of teaching. In cooperation with teacher trainees their supervisor should identify their conceptions (preconceptions) of learning and teaching and stimulate their cognitive change.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F02%2F1247" target="_blank" >GA406/02/1247: Implicitní pedagogické znalosti a možnosti autoregulace procesu jejich rozvíjení</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Od implicitních teorií výuky k implicitním pedagogickým znalostem
ISBN
80-7315-092-1
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
9-16
Počet stran knihy
—
Název nakladatele
Paido, edice pedagogické literatury
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—