Intuitivní koncepce žáků a učitelů očima Torffa a Stenberga.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F05%3A00006583" target="_blank" >RIV/60076658:12410/05:00006583 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Intuitivní koncepce žáků a učitelů očima Torffa a Stenberga.
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola pojednává o roli tzv. intuitivních procesů. Popisuje přínos, který v dané oblasti znamená editovaná monografie Torfa a Sternberga. Především uceleně vymezila intuitivní pojetí v oblasti učení a vzdělávání, dále uspořádala poznatky z výzkumu intuitivních pojetí v různých oblastech vzdělávání, včetně vzdělávání v raném vzdělávání.V závěrečné části popisuje, jako implicitní teorie ovlivňují přijímání nového poznání z oblasti pedagogické psychologie (přesvědčení o sebepojetí, inteligenci, motivaci,hodnocení atd.).
Název v anglickém jazyce
Understanding and teaching the intuitive mind: student and teacher learning (Torff, B., Sternberg, R.J.)
Popis výsledku anglicky
The chapter deals with intuitive processes in human mind. It describes the contribution of edited monograph of Torff and Sternberg toward the knowledge in this field. In the first instance, it is the coherent delimitation of intuitive conceptions withinthe field of learning and education. It also provides up-to-date outcomes of research on intuitive conceptions in different educational subfields, including early childhood education. Final part describes the impact of implicit theories on learning of new knowledge from the field of educational psychology (beliefs about self-efficacy, intelligence, motivation, evaluation etc.)
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F02%2F1247" target="_blank" >GA406/02/1247: Implicitní pedagogické znalosti a možnosti autoregulace procesu jejich rozvíjení</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Od implicitních teorií výuky k imlicitním pedagogickým znalostem.
ISBN
80-7315-092-1
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
87-90
Počet stran knihy
—
Název nakladatele
Paido, edice pedagogické literatury
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—