Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Znalostně orientované vzdělávání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F05%3A10035" target="_blank" >RIV/60460709:41110/05:10035 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    KNOWLEDGE BASED EDUCATION

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Knowledge is not a new category in education process. Long before knowledge became a driver of contemporary production development and challenge for managers, teachers defined education as a process offering students ?knowledge and skills?. Knowledge ineducation was, and often is, defined more intuitively than precisely. The meaning of the word ?Knowledge? is one which all teachers and trainers have a good intuitive understanding, but which is hard to define in any formal way. Intuitive comprehension of knowledge in education carries forward. Seeing thousands of pages devoted to ?knowledge based education? on the Internet, one can see a mixture of terms which do not distinguish between data, information and knowledge. In this article we shall define -from the pedagogic point of view - differences among categories ?data ? information ? knowledge? and describe the life cycle of knowledge in education.

  • Název v anglickém jazyce

    KNOWLEDGE BASED EDUCATION

  • Popis výsledku anglicky

    Knowledge is not a new category in education process. Long before knowledge became a driver of contemporary production development and challenge for managers, teachers defined education as a process offering students ?knowledge and skills?. Knowledge ineducation was, and often is, defined more intuitively than precisely. The meaning of the word ?Knowledge? is one which all teachers and trainers have a good intuitive understanding, but which is hard to define in any formal way. Intuitive comprehension of knowledge in education carries forward. Seeing thousands of pages devoted to ?knowledge based education? on the Internet, one can see a mixture of terms which do not distinguish between data, information and knowledge. In this article we shall define -from the pedagogic point of view - differences among categories ?data ? information ? knowledge? and describe the life cycle of knowledge in education.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of Papers 2005, Efficiency and Responsibility in Education Conference

  • ISBN

    80-213-1349-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    4-16

  • Název nakladatele

    KOSA PEF ČZU

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Kostelec nad Černými lesy

  • Datum konání akce

    20. 6. 2005

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku