Znalostně orientované vzdělávání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F05%3A10035" target="_blank" >RIV/60460709:41110/05:10035 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
KNOWLEDGE BASED EDUCATION
Popis výsledku v původním jazyce
Knowledge is not a new category in education process. Long before knowledge became a driver of contemporary production development and challenge for managers, teachers defined education as a process offering students ?knowledge and skills?. Knowledge ineducation was, and often is, defined more intuitively than precisely. The meaning of the word ?Knowledge? is one which all teachers and trainers have a good intuitive understanding, but which is hard to define in any formal way. Intuitive comprehension of knowledge in education carries forward. Seeing thousands of pages devoted to ?knowledge based education? on the Internet, one can see a mixture of terms which do not distinguish between data, information and knowledge. In this article we shall define -from the pedagogic point of view - differences among categories ?data ? information ? knowledge? and describe the life cycle of knowledge in education.
Název v anglickém jazyce
KNOWLEDGE BASED EDUCATION
Popis výsledku anglicky
Knowledge is not a new category in education process. Long before knowledge became a driver of contemporary production development and challenge for managers, teachers defined education as a process offering students ?knowledge and skills?. Knowledge ineducation was, and often is, defined more intuitively than precisely. The meaning of the word ?Knowledge? is one which all teachers and trainers have a good intuitive understanding, but which is hard to define in any formal way. Intuitive comprehension of knowledge in education carries forward. Seeing thousands of pages devoted to ?knowledge based education? on the Internet, one can see a mixture of terms which do not distinguish between data, information and knowledge. In this article we shall define -from the pedagogic point of view - differences among categories ?data ? information ? knowledge? and describe the life cycle of knowledge in education.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of Papers 2005, Efficiency and Responsibility in Education Conference
ISBN
80-213-1349-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
4-16
Název nakladatele
KOSA PEF ČZU
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Kostelec nad Černými lesy
Datum konání akce
20. 6. 2005
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—