Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Geography Outdoor Education from the Perspective of Czech Teachers, Pupils and Parents

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F20%3A00114056" target="_blank" >RIV/00216224:14410/20:00114056 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/00221341.2019.1694055" target="_blank" >https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/00221341.2019.1694055</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/00221341.2019.1694055" target="_blank" >10.1080/00221341.2019.1694055</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Geography Outdoor Education from the Perspective of Czech Teachers, Pupils and Parents

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Outdoor education is a teaching strategy that is considered an integral component of geography education. This article deals with the benefits of outdoor education as perceived by teachers, pupils, and parents for learner development in the areas of knowledge, skills, attitudes, and interpersonal relationships. To obtain the data, the semi-structured interviews with 18 elementary school teachers were realized. Then, based on the interview results, one model school was chosen to conduct a questionnaire survey among the pupils and their parents. The research shows that teachers see the benefits of outdoor education in both the cognitive area and the affective aspect of education and know that learners gain certain skills and knowledge during outdoor education. Conversely, parents see the greatest benefit in the area of attitudes and interpersonal relationships. Finally, learners perceive outdoor education as entertainment and time spent outside the classroom rather than a learning process.

  • Název v anglickém jazyce

    Geography Outdoor Education from the Perspective of Czech Teachers, Pupils and Parents

  • Popis výsledku anglicky

    Outdoor education is a teaching strategy that is considered an integral component of geography education. This article deals with the benefits of outdoor education as perceived by teachers, pupils, and parents for learner development in the areas of knowledge, skills, attitudes, and interpersonal relationships. To obtain the data, the semi-structured interviews with 18 elementary school teachers were realized. Then, based on the interview results, one model school was chosen to conduct a questionnaire survey among the pupils and their parents. The research shows that teachers see the benefits of outdoor education in both the cognitive area and the affective aspect of education and know that learners gain certain skills and knowledge during outdoor education. Conversely, parents see the greatest benefit in the area of attitudes and interpersonal relationships. Finally, learners perceive outdoor education as entertainment and time spent outside the classroom rather than a learning process.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA16-00695S" target="_blank" >GA16-00695S: Terénní výuka jako silná výuková strategie</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of geography

  • ISSN

    0022-1341

  • e-ISSN

    1752-6868

  • Svazek periodika

    119

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    32-41

  • Kód UT WoS článku

    000501701600001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85076391731