Učitelské pojetí úspěšnosti v matematice: role školy a rodiny
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10191530" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10191530 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Učitelské pojetí úspěšnosti v matematice: role školy a rodiny
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola se věnuje učitelským představám o rodičích a spolupráci mezi školou a rodinou, která přispívá ke školní úspěšnosti dětí. Analýza rozhovorů s vyučujícími 1. a 2. stupně základních škol ukázala, že školní úspěšnost je podmíněna zapojením rodičů dodomácí přípravy na výuku. Vyučující mluví o čtyřech faktorech, které podmiňují školní úspěšnost - nadání, procvičování, znalost algoritmu a postoj k matematice. Na každém z nich se podílejí také rodiče. Formy zapojení rodičů však chtějí určovat sami vyučující tak, aby korespondovaly s podobou školního vyučování. Klíčové podle vyučujících je, aby rodiče podporovali respekt žáků ke škole a aby vytvářeli podmínky pro plnění domácích úkolů. Většina vyučujících pokládá domácí úkoly za nezbytné a kriticky hodnotí rozšiřující se trend odmítání domácích úkolů.
Název v anglickém jazyce
Teacher's definition of success in math: the role of school and family
Popis výsledku anglicky
Chapter shows how teachers consider parents of pupils, cooperation between school and family, and their role in school achievements. Based on analysis of interviews with teachers we can conclude that school success of child is contingent on home preparation for lessons. Teachers emphasize four factors with crucial role for school achievements: talent, practise, knowledge of algoritm and attitude toward math. Family background is important for each of them. Teachers need to define the ways how parents should be involved in education thus those ways would be in correspondance with school education. Teachers want parents to support the authority of school and make children to follow school requirements. Most teachers see homeworks as important and neccessary so they criticize trend education withou homeworks.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F1740" target="_blank" >GAP407/11/1740: Kritická místa matematiky na základní škole - analýza didaktických praktik učitelů</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Kritická místa matematiky na základní škole očima učitelů
ISBN
978-80-7290-723-6
Počet stran výsledku
41
Strana od-do
259-300
Počet stran knihy
358
Název nakladatele
Univerzita Karlovy v Praze, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—