Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Učitelské pojetí úspěšnosti v matematice: role školy a rodiny

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10191530" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10191530 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Učitelské pojetí úspěšnosti v matematice: role školy a rodiny

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kapitola se věnuje učitelským představám o rodičích a spolupráci mezi školou a rodinou, která přispívá ke školní úspěšnosti dětí. Analýza rozhovorů s vyučujícími 1. a 2. stupně základních škol ukázala, že školní úspěšnost je podmíněna zapojením rodičů dodomácí přípravy na výuku. Vyučující mluví o čtyřech faktorech, které podmiňují školní úspěšnost - nadání, procvičování, znalost algoritmu a postoj k matematice. Na každém z nich se podílejí také rodiče. Formy zapojení rodičů však chtějí určovat sami vyučující tak, aby korespondovaly s podobou školního vyučování. Klíčové podle vyučujících je, aby rodiče podporovali respekt žáků ke škole a aby vytvářeli podmínky pro plnění domácích úkolů. Většina vyučujících pokládá domácí úkoly za nezbytné a kriticky hodnotí rozšiřující se trend odmítání domácích úkolů.

  • Název v anglickém jazyce

    Teacher's definition of success in math: the role of school and family

  • Popis výsledku anglicky

    Chapter shows how teachers consider parents of pupils, cooperation between school and family, and their role in school achievements. Based on analysis of interviews with teachers we can conclude that school success of child is contingent on home preparation for lessons. Teachers emphasize four factors with crucial role for school achievements: talent, practise, knowledge of algoritm and attitude toward math. Family background is important for each of them. Teachers need to define the ways how parents should be involved in education thus those ways would be in correspondance with school education. Teachers want parents to support the authority of school and make children to follow school requirements. Most teachers see homeworks as important and neccessary so they criticize trend education withou homeworks.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F1740" target="_blank" >GAP407/11/1740: Kritická místa matematiky na základní škole - analýza didaktických praktik učitelů</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Kritická místa matematiky na základní škole očima učitelů

  • ISBN

    978-80-7290-723-6

  • Počet stran výsledku

    41

  • Strana od-do

    259-300

  • Počet stran knihy

    358

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlovy v Praze, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly