Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Making Homework an Effective Tool for Language Learning

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F16%3A00003977" target="_blank" >RIV/46747885:24510/16:00003977 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Making Homework an Effective Tool for Language Learning

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Research studies on homework show both advantages and disadvantages of homework as an instructional tool. Positive results regard academic benefits, development of study and time management skills, and parental involvement in their child’s learning. On the other hand, research shows that homework creates unnecessary stress on students, reduces their free time and disrupts family life. Despite these conflicting research results, homework is generally considered an important part of formal education as long as it is properly assigned by the teachers. However a traditional approach to assigning homework, which often lacks purpose and real-life significance, still dominates in EFL classes at schools. The aim of the article is to rethink the role of homework, outline the main methodological principles of handling homework, and provide examples of assignments that can be a valuable tool for reinforcing learning.

  • Název v anglickém jazyce

    Making Homework an Effective Tool for Language Learning

  • Popis výsledku anglicky

    Research studies on homework show both advantages and disadvantages of homework as an instructional tool. Positive results regard academic benefits, development of study and time management skills, and parental involvement in their child’s learning. On the other hand, research shows that homework creates unnecessary stress on students, reduces their free time and disrupts family life. Despite these conflicting research results, homework is generally considered an important part of formal education as long as it is properly assigned by the teachers. However a traditional approach to assigning homework, which often lacks purpose and real-life significance, still dominates in EFL classes at schools. The aim of the article is to rethink the role of homework, outline the main methodological principles of handling homework, and provide examples of assignments that can be a valuable tool for reinforcing learning.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    ELT Revisited: Some Theoretical and Practical Perspectives

  • ISBN

    1-4438-9527-X

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    165-180

  • Počet stran knihy

    185

  • Název nakladatele

    Camridge Scholars Publishing

  • Místo vydání

    Cambridge

  • Kód UT WoS kapitoly