Strategie žáků s textovými materiály při domácí přípravě na výuku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F14%3AA1501DLZ" target="_blank" >RIV/61988987:17450/14:A1501DLZ - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Strategie žáků s textovými materiály při domácí přípravě na výuku
Popis výsledku v původním jazyce
Zadávání domácích úkolů je v českých školách tradiční součástí přípravy žáků na výuku. Domácí úkoly tvoří nepochybně důležitou součást učebního obsahu (kurikula), a to bez jakýchkoliv důkazů o tom, že jsou pro učení žáků opravdu efektivní. Mnozí učitelézadávají domácí úkoly, protože věří, že to napomáhá žákovu učení. Na základě výzkumu, který byl prováděn v 8. třídách ostravských základních škol, jsme zjišťovali, jakým způsobem probíhá příprava žáků základních škol při psaní domácích úkolů, jak často jsou zadávány a ze kterých materiálů. Ukázalo se, že zásadním zdrojem písemné domácí přípravy žáků jsou učebnice. Dílčím cílem příspěvku je tak popsat obsažené učební úlohy ve vybraných učebnicích matematiky, třídit je s ohledem na jejich kognitivní úroveň a tuto analyzovat. Touto analýzou je možno následně konstatovat, jaký potenciál učební úlohy pro domácí přípravu žáků poskytují a zachytit, jakými strategiemi s nimi žáci pracují.
Název v anglickém jazyce
Pupil´s strategies with text materials for instruction during home preparation
Popis výsledku anglicky
The homework is a traditional part of pupil´s preparing for learning in the Czech schools. Homework is undoubtedly an important component of the curriculum without submitted satisfactory evidence that homeworks are for learning really effective. Many teachers assign homework because they assume it improves learning. Based on the research, which was carried out in the 8th grades of secondary school in Ostrava, we investigated what strategies pupils during home preparation use, how ofen and from which materials. It has been shown that almost the only source of pupil´s homework are textbooks. The aim of this article is describe tasks that are contained in the selected textbooks, sorting them according to cognitive level and analyze them. This analysis isthen possible to say what the potential learning tasks for pupil´s homework provide and which strategies the pupils use.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Pedagogický výzkum: spojnice mezi teorií a praxí
ISBN
978-80-86768-90-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
59-71
Název nakladatele
Agentura Gevak, s.r.o.
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
8. 9. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—