Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

PROBLEMS WITH HOMEWORK IN CZECH FAMILIES

Popis výsledku

Identifikátory výsledku

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    PROBLEMS WITH HOMEWORK IN CZECH FAMILIES

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with the completion of homework tasks in Czech families. Homework is an integral part of home preparation for school, in which the parent is an important participant. This qualitative research was aimed at selected parents of primary school pupils in the Czech Republic. The aim of the research was to identify and describe the problems perceived by parents in completing a child's homework tasks. The most frequent problems are parents' lack of time, the quantity of homework and conflicts between parent and child. The results suggest that the particular attitude and nature of involvement of the individual parent is reflected in the creation and realisation of strategies for solving problems with homework.

  • Název v anglickém jazyce

    PROBLEMS WITH HOMEWORK IN CZECH FAMILIES

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with the completion of homework tasks in Czech families. Homework is an integral part of home preparation for school, in which the parent is an important participant. This qualitative research was aimed at selected parents of primary school pupils in the Czech Republic. The aim of the research was to identify and describe the problems perceived by parents in completing a child's homework tasks. The most frequent problems are parents' lack of time, the quantity of homework and conflicts between parent and child. The results suggest that the particular attitude and nature of involvement of the individual parent is reflected in the creation and realisation of strategies for solving problems with homework.

Klasifikace

  • Druh

    Jx - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Turkish Online Journal of Educational Technology

  • ISSN

    1303-6521

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2016

  • Číslo periodika v rámci svazku

    12/2016

  • Stát vydavatele periodika

    TR - Turecká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    276-280

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

Základní informace

Druh výsledku

Jx - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

Jx

CEP

AM - Pedagogika a školství

Rok uplatnění

2016