PROBLEMS WITH HOMEWORK IN CZECH FAMILIES
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F16%3A43875095" target="_blank" >RIV/70883521:28150/16:43875095 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.tojet.net/special/2016_12_1.pdf" target="_blank" >http://www.tojet.net/special/2016_12_1.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
PROBLEMS WITH HOMEWORK IN CZECH FAMILIES
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with the completion of homework tasks in Czech families. Homework is an integral part of home preparation for school, in which the parent is an important participant. This qualitative research was aimed at selected parents of primary school pupils in the Czech Republic. The aim of the research was to identify and describe the problems perceived by parents in completing a child's homework tasks. The most frequent problems are parents' lack of time, the quantity of homework and conflicts between parent and child. The results suggest that the particular attitude and nature of involvement of the individual parent is reflected in the creation and realisation of strategies for solving problems with homework.
Název v anglickém jazyce
PROBLEMS WITH HOMEWORK IN CZECH FAMILIES
Popis výsledku anglicky
This paper deals with the completion of homework tasks in Czech families. Homework is an integral part of home preparation for school, in which the parent is an important participant. This qualitative research was aimed at selected parents of primary school pupils in the Czech Republic. The aim of the research was to identify and describe the problems perceived by parents in completing a child's homework tasks. The most frequent problems are parents' lack of time, the quantity of homework and conflicts between parent and child. The results suggest that the particular attitude and nature of involvement of the individual parent is reflected in the creation and realisation of strategies for solving problems with homework.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Turkish Online Journal of Educational Technology
ISSN
1303-6521
e-ISSN
—
Svazek periodika
2016
Číslo periodika v rámci svazku
12/2016
Stát vydavatele periodika
TR - Turecká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
276-280
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—