Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Motivational factors in homework: Parent’s strategies

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F17%3A63518401" target="_blank" >RIV/70883521:28150/17:63518401 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.tojet.net/special/2017_11_2.pdf" target="_blank" >http://www.tojet.net/special/2017_11_2.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Motivational factors in homework: Parent’s strategies

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the topic of home preparation for learning from the elementary school pupils’ parent’s point of view. The aim of the research was to find out the strategies that parents use to motivate a child to cope with homework without stress and negative emotions and whether motivational factors only targeted at homework or parent’s involvement in homework is aimed to motivate the child to the future educational and life success. The results of semi-structured interviews with selected Czech parents show that parenting approach to home preparation is mainly linked to the set of rules for homework and the parents choose motivation strategies as action or reward, also use threats and negative emotions. At the same time, it is evident that the child’s motivation to manage the home preparation is linked to their parent’s responsibility and the ambit ion of the child’s school success.

  • Název v anglickém jazyce

    Motivational factors in homework: Parent’s strategies

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the topic of home preparation for learning from the elementary school pupils’ parent’s point of view. The aim of the research was to find out the strategies that parents use to motivate a child to cope with homework without stress and negative emotions and whether motivational factors only targeted at homework or parent’s involvement in homework is aimed to motivate the child to the future educational and life success. The results of semi-structured interviews with selected Czech parents show that parenting approach to home preparation is mainly linked to the set of rules for homework and the parents choose motivation strategies as action or reward, also use threats and negative emotions. At the same time, it is evident that the child’s motivation to manage the home preparation is linked to their parent’s responsibility and the ambit ion of the child’s school success.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Turkish Online Journal of Educational Technology

  • ISSN

    2146-7242

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2017

  • Číslo periodika v rámci svazku

    November

  • Stát vydavatele periodika

    TR - Turecká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    566-572

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85044708443