Parental Involvement in home preparation - "Covid-19 or not, I still need to help my child"
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F23%3A63570400" target="_blank" >RIV/70883521:28150/23:63570400 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.journals.vu.lt/acta-paedagogica-vilnensia/article/view/34427?articlesBySameAuthorPage=4" target="_blank" >https://www.journals.vu.lt/acta-paedagogica-vilnensia/article/view/34427?articlesBySameAuthorPage=4</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.15388/ActPaed.2023.51.10" target="_blank" >10.15388/ActPaed.2023.51.10</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Parental Involvement in home preparation - "Covid-19 or not, I still need to help my child"
Popis výsledku v původním jazyce
The study deals with parental involvement in the child’s home preparation. The qualitative research with parents of primary school pupils showed the parental homework attitudes and conditions, and reflected changes and strategies in home preparation during pandemic times. Regardless of any pandemic, the results showed differences in homework management; nevertheless, parental help directs to achieve independence and responsibility for the child’s learning, no matter the pandemic.
Název v anglickém jazyce
Parental Involvement in home preparation - "Covid-19 or not, I still need to help my child"
Popis výsledku anglicky
The study deals with parental involvement in the child’s home preparation. The qualitative research with parents of primary school pupils showed the parental homework attitudes and conditions, and reflected changes and strategies in home preparation during pandemic times. Regardless of any pandemic, the results showed differences in homework management; nevertheless, parental help directs to achieve independence and responsibility for the child’s learning, no matter the pandemic.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Paedagogica Vilnensia
ISSN
1392-5016
e-ISSN
1648-665X
Svazek periodika
51
Číslo periodika v rámci svazku
neuvedeno
Stát vydavatele periodika
LT - Litevská republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
164-177
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85187178676