Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Parental Involvement in home preparation - "Covid-19 or not, I still need to help my child"

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F23%3A63570400" target="_blank" >RIV/70883521:28150/23:63570400 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.journals.vu.lt/acta-paedagogica-vilnensia/article/view/34427?articlesBySameAuthorPage=4" target="_blank" >https://www.journals.vu.lt/acta-paedagogica-vilnensia/article/view/34427?articlesBySameAuthorPage=4</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15388/ActPaed.2023.51.10" target="_blank" >10.15388/ActPaed.2023.51.10</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Parental Involvement in home preparation - "Covid-19 or not, I still need to help my child"

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study deals with parental involvement in the child’s home preparation. The qualitative research with parents of primary school pupils showed the parental homework attitudes and conditions, and reflected changes and strategies in home preparation during pandemic times. Regardless of any pandemic, the results showed differences in homework management; nevertheless, parental help directs to achieve independence and responsibility for the child’s learning, no matter the pandemic.

  • Název v anglickém jazyce

    Parental Involvement in home preparation - "Covid-19 or not, I still need to help my child"

  • Popis výsledku anglicky

    The study deals with parental involvement in the child’s home preparation. The qualitative research with parents of primary school pupils showed the parental homework attitudes and conditions, and reflected changes and strategies in home preparation during pandemic times. Regardless of any pandemic, the results showed differences in homework management; nevertheless, parental help directs to achieve independence and responsibility for the child’s learning, no matter the pandemic.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Paedagogica Vilnensia

  • ISSN

    1392-5016

  • e-ISSN

    1648-665X

  • Svazek periodika

    51

  • Číslo periodika v rámci svazku

    neuvedeno

  • Stát vydavatele periodika

    LT - Litevská republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    164-177

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85187178676