Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The evaluation of potential contributions of outdoor education – teacher’s versus pupil’s point of view

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F18%3A00100895" target="_blank" >RIV/00216224:14410/18:00100895 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://katedry.ped.muni.cz/geografie/wp-content/uploads/sites/8/2018/04/svobodova_useful_geography_online_final.pdf" target="_blank" >https://katedry.ped.muni.cz/geografie/wp-content/uploads/sites/8/2018/04/svobodova_useful_geography_online_final.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8908-2018" target="_blank" >10.5817/CZ.MUNI.P210-8908-2018</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The evaluation of potential contributions of outdoor education – teacher’s versus pupil’s point of view

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The outdoor education (learning) is a natural part of school educational process mostly among nature sciences. The effectiveness of outdoor education is abroad supported by professional literature (Nundy, 1999; Foskett, 1997, Rickinson et al., 2004…). There is also another important benefit while students work in the field (outdoor) – the physical activity in the fresh air. During the 16-00695S projects we analyse the contributions of outdoor education for teaching geography and advance in physical abilities of pupils on elementary school. The aim of this paper is to introduce and to interpret teachers’ and pupils’ opinions on outdoor education benefits. The researches have used semi structured interviews with 19 teachers, teaching at primary and lower secondary model schools. The pupils of 5th, 6th, 8th and 9th grade of one of these model schools were subjected to a questionnaire survey, which was conducted to compare pupils’ abilities to solve the problem tasks in field (outdoor) and in class (indoor). The pupils’ attitudes to outdoor education were also monitored in the survey.

  • Název v anglickém jazyce

    The evaluation of potential contributions of outdoor education – teacher’s versus pupil’s point of view

  • Popis výsledku anglicky

    The outdoor education (learning) is a natural part of school educational process mostly among nature sciences. The effectiveness of outdoor education is abroad supported by professional literature (Nundy, 1999; Foskett, 1997, Rickinson et al., 2004…). There is also another important benefit while students work in the field (outdoor) – the physical activity in the fresh air. During the 16-00695S projects we analyse the contributions of outdoor education for teaching geography and advance in physical abilities of pupils on elementary school. The aim of this paper is to introduce and to interpret teachers’ and pupils’ opinions on outdoor education benefits. The researches have used semi structured interviews with 19 teachers, teaching at primary and lower secondary model schools. The pupils of 5th, 6th, 8th and 9th grade of one of these model schools were subjected to a questionnaire survey, which was conducted to compare pupils’ abilities to solve the problem tasks in field (outdoor) and in class (indoor). The pupils’ attitudes to outdoor education were also monitored in the survey.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA16-00695S" target="_blank" >GA16-00695S: Terénní výuka jako silná výuková strategie</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of 25th Central European Conference Useful Geography: Transfer from Research to Practice

  • ISBN

    9788021089075

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    82-90

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    12. 10. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000438830300007