Portfolio studenta učitelství
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F08%3A00009402" target="_blank" >RIV/60076658:12410/08:00009402 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Portfolio studenta učitelství
Popis výsledku v původním jazyce
Studie se zabývá možnostmi, jak využívat v pregraduální přípravě budoucích učitelů studentské portfolio. Věnuje se otázkám procesu jeho tvorby i organizace práce s ním v průběhu celého studia. Má-li studentské portfolio plnit i svou funkci formativní a bilanční, je nutno zajistit jeho dlouhodobé vedení. Proto je v textu věnována značná pozornost předkládání tzv. prezenčního portfolia u státních závěrečných zkoušek z pedagogiky a psychologie a vymezení podmínek a návrhu kritérií pro tento alternativní postup. Studentům se podle získaných vyjádření tato dílčí pedagogická inovace jeví jako zajímavá a smysluplná, zejména tehdy, získají-li tímto způsobem i zkušenosti pro vlastní praxi a práci se žákovským portfoliem.
Název v anglickém jazyce
Student teachers? portfolio
Popis výsledku anglicky
The paper deals with possibilities how to use student portfolio in postgraduate education of future teachers. It is devoted to problems of process creation and organization of work during the whole of studies. If the student portfolio is supposed to fulfill also its formative and balance functions, it is necessary to ensure its long-term guidance for it. That´s why a considerable attention is dedicated to a) submitting so called presentation portfolio at state final examinations in pedagogy and psychology and b) specification of conditions and proposal of criteria for this alternative procedure. This partial educational innovation is interesting and meaningful one-according to acquiring opinions from students; it is especially when they gain also experience for their own practice and a work with student portfolio.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Vzděláváme budoucí učitele
ISBN
978-80-7367-405-2
Počet stran výsledku
25
Strana od-do
—
Počet stran knihy
208
Název nakladatele
Portál
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—