Jak učitelé přicházejí k dynamické geometrii
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F08%3A00009893" target="_blank" >RIV/60076658:12410/08:00009893 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Jak učitelé přicházejí k dynamické geometrii
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá přípravou učitelů matematiky v oblasti použití počítače ve výuce geometrie. Při seznamování se software dynamické geometrie učitel zjišťuje, že kromě ovládnutí počítače jako média a softwarové aplikace jako výukové pomůcky potřebuje porozumět novému druhu geometrie, která vzhledem ke své interaktivitě a dynamice vykazuje jiné vlastnosti než geometrie, kterou učitel zná a vyučuje. Výzkum, který zkoumal, jak učitelé nebo studenti učitelství přistupují k dynamické geometrii, jak se jí snaží porozumět a jaké chyby přitom dělají, byl realizován na účastnících školení v praxi a mezi studenty učitelství. Jsou uvedeny a komentovány výsledky zúčastněného pozorování na třech modelových příkladech.
Název v anglickém jazyce
How teachers come to dynamic geometry
Popis výsledku anglicky
The article deals with the problem of how teachers get insight into dynamic geometry during their own preparation to use software of DGE for mathematics education. Dynamic geometry is meant here as a such part of geometry in which movement of the objectsand manipulation with the figure on the screen has an essential impact into understanding the problematics and solving the task. The research described tries to distinguish which mistakes are common with getting familiare with the software of DGE and which of them have mathematical nature and reason.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F08%2F0710" target="_blank" >GA406/08/0710: Rozvíjení matematické gramotnosti v základním vzdělávání</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Univ. S. Boh. Dept. Math. Rep. Ser.
ISSN
1214-4681
e-ISSN
—
Svazek periodika
16.
Číslo periodika v rámci svazku
x
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—