Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Jak učitelé přicházejí k dynamické geometrii

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F08%3A00009893" target="_blank" >RIV/60076658:12410/08:00009893 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Jak učitelé přicházejí k dynamické geometrii

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zabývá přípravou učitelů matematiky v oblasti použití počítače ve výuce geometrie. Při seznamování se software dynamické geometrie učitel zjišťuje, že kromě ovládnutí počítače jako média a softwarové aplikace jako výukové pomůcky potřebuje porozumět novému druhu geometrie, která vzhledem ke své interaktivitě a dynamice vykazuje jiné vlastnosti než geometrie, kterou učitel zná a vyučuje. Výzkum, který zkoumal, jak učitelé nebo studenti učitelství přistupují k dynamické geometrii, jak se jí snaží porozumět a jaké chyby přitom dělají, byl realizován na účastnících školení v praxi a mezi studenty učitelství. Jsou uvedeny a komentovány výsledky zúčastněného pozorování na třech modelových příkladech.

  • Název v anglickém jazyce

    How teachers come to dynamic geometry

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with the problem of how teachers get insight into dynamic geometry during their own preparation to use software of DGE for mathematics education. Dynamic geometry is meant here as a such part of geometry in which movement of the objectsand manipulation with the figure on the screen has an essential impact into understanding the problematics and solving the task. The research described tries to distinguish which mistakes are common with getting familiare with the software of DGE and which of them have mathematical nature and reason.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F08%2F0710" target="_blank" >GA406/08/0710: Rozvíjení matematické gramotnosti v základním vzdělávání</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Univ. S. Boh. Dept. Math. Rep. Ser.

  • ISSN

    1214-4681

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    16.

  • Číslo periodika v rámci svazku

    x

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus