Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Interaction Between Subject and DGE by Solving Geometric Problems

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F22%3A43904560" target="_blank" >RIV/60076658:12410/22:43904560 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-86909-0_9" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-86909-0_9</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-86909-0_9" target="_blank" >10.1007/978-3-030-86909-0_9</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Interaction Between Subject and DGE by Solving Geometric Problems

  • Popis výsledku v původním jazyce

    It is generally known that DGE (Dynamic Geometry Environment) considerably helps to find synthetic solutions of various geometric problems. With the help of DGE, many auxiliary questions related to the solution can be answered experimentally, the synergy of the solver’s knowledge and software tools is achieved. However, in many cases students are not able to exploit the DGE tools. This paper focuses on interaction between the subject and DGE in the process of solving a geometric problem. The aim is to provide a classification of ways of the use of DGE tools. In particular, we distinguish ways in which the subject uses software tools aiming at a particular step whose connection with the solution is evident, from the ways where the subject only has vague or general reasons for using the tools. The classification is based on introspection records of the solving processes connected to geometric problems.

  • Název v anglickém jazyce

    Interaction Between Subject and DGE by Solving Geometric Problems

  • Popis výsledku anglicky

    It is generally known that DGE (Dynamic Geometry Environment) considerably helps to find synthetic solutions of various geometric problems. With the help of DGE, many auxiliary questions related to the solution can be answered experimentally, the synergy of the solver’s knowledge and software tools is achieved. However, in many cases students are not able to exploit the DGE tools. This paper focuses on interaction between the subject and DGE in the process of solving a geometric problem. The aim is to provide a classification of ways of the use of DGE tools. In particular, we distinguish ways in which the subject uses software tools aiming at a particular step whose connection with the solution is evident, from the ways where the subject only has vague or general reasons for using the tools. The classification is based on introspection records of the solving processes connected to geometric problems.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Mathematics Education in the Age of Artificial Intelligence

  • ISBN

    978-3-030-86908-3

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    193-212

  • Počet stran knihy

    450

  • Název nakladatele

    Springer Cham

  • Místo vydání

    Switzerland

  • Kód UT WoS kapitoly