Study of Historical Geometric Problems by Means of CAS and DGS
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F14%3A43887778" target="_blank" >RIV/60076658:12410/14:43887778 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://journal.ph-noe.ac.at/index.php/resource/issue/view/7" target="_blank" >http://journal.ph-noe.ac.at/index.php/resource/issue/view/7</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Study of Historical Geometric Problems by Means of CAS and DGS
Popis výsledku v původním jazyce
Common use of the computer algebra system wxMaxima and the dynamic mathematics software GeoGebra to solve a geometric problem on conics and locus from an 18th century textbook will be presented. In particular example will be shown of how the use of theseprograms helped the authors to understand the method that our predecessors used to deal with the conic sections together with the solving the problems. The combination of DGS and CAS has proved its worth to the authors in solving of such problems. The use of the computer changed the old problems, which to our students were originally solved in a rather strange way, into attractive modern problems.
Název v anglickém jazyce
Study of Historical Geometric Problems by Means of CAS and DGS
Popis výsledku anglicky
Common use of the computer algebra system wxMaxima and the dynamic mathematics software GeoGebra to solve a geometric problem on conics and locus from an 18th century textbook will be presented. In particular example will be shown of how the use of theseprograms helped the authors to understand the method that our predecessors used to deal with the conic sections together with the solving the problems. The combination of DGS and CAS has proved its worth to the authors in solving of such problems. The use of the computer changed the old problems, which to our students were originally solved in a rather strange way, into attractive modern problems.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.45.0002" target="_blank" >EE2.3.45.0002: scienceZOOM2 popularizace VaV</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings TIME 2014, Open Online Journal for Research and Education
ISBN
—
ISSN
2313-1640
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
1-5
Název nakladatele
Pädagogische Hochschule NÖ, Baden, Austria
Místo vydání
Baden
Místo konání akce
Krems
Datum konání akce
1. 7. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—