Study of historical geometric problems by means of CAS and DGS
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F15%3A43889749" target="_blank" >RIV/60076658:12410/15:43889749 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1564/tme_v22.2.02" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1564/tme_v22.2.02</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1564/tme_v22.2.02" target="_blank" >10.1564/tme_v22.2.02</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Study of historical geometric problems by means of CAS and DGS
Popis výsledku v původním jazyce
The use of the dynamic mathematics software GeoGebra to solve geometric problems on conics and loci from an 18th century textbook will be presented. In particular, examples will be shown of how the use of this program helped the authors to understand themethod that our predecessors used to deal with conic sections together with solving loci problems. The combination of the DGS and CAS features of GeoGebra has proved its worth to the authors in the solving of such problems. The use of the computer changed the old problems, which to our students were originally solved in a rather strange way, into attractive modern problems.
Název v anglickém jazyce
Study of historical geometric problems by means of CAS and DGS
Popis výsledku anglicky
The use of the dynamic mathematics software GeoGebra to solve geometric problems on conics and loci from an 18th century textbook will be presented. In particular, examples will be shown of how the use of this program helped the authors to understand themethod that our predecessors used to deal with conic sections together with solving loci problems. The combination of the DGS and CAS features of GeoGebra has proved its worth to the authors in the solving of such problems. The use of the computer changed the old problems, which to our students were originally solved in a rather strange way, into attractive modern problems.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
The International Journal for Technology in Mathematics Education
ISSN
1744-2710
e-ISSN
—
Svazek periodika
22
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
53-58
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—