Searching for loci using GeoGebra
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F17%3A43896496" target="_blank" >RIV/60076658:12410/17:43896496 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1564/tme_v24.3.06" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1564/tme_v24.3.06</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1564/tme_v24.3.06" target="_blank" >10.1564/tme_v24.3.06</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Searching for loci using GeoGebra
Popis výsledku v původním jazyce
Searching for loci belongs to classical topics of school curricula at schools of different levels all over the world. In the text investigation of loci by GeoGebra using the command LocusEquation, the tool which has recently been implemented into GeoGebra and which brings a new approach in searching for loci of points, is given. This approach is based on automatic discovery, the part of the theory of automated theorem proving, which enables to determine the locus equation on the basis of drawing a diagram. The use of the command LocusEquation is demonstrated on one concrete example, where besides strengths of the software some problems which cannot be solved in the current state of the program are given.
Název v anglickém jazyce
Searching for loci using GeoGebra
Popis výsledku anglicky
Searching for loci belongs to classical topics of school curricula at schools of different levels all over the world. In the text investigation of loci by GeoGebra using the command LocusEquation, the tool which has recently been implemented into GeoGebra and which brings a new approach in searching for loci of points, is given. This approach is based on automatic discovery, the part of the theory of automated theorem proving, which enables to determine the locus equation on the basis of drawing a diagram. The use of the command LocusEquation is demonstrated on one concrete example, where besides strengths of the software some problems which cannot be solved in the current state of the program are given.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
International Journal for Technology in Mathematics Education
ISSN
1744-2710
e-ISSN
—
Svazek periodika
24
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
143-147
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85035753718