Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mediální obraz stáří a seniorů v hlavních zpravodajských relacích českých celoplošných televizí

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F08%3A00010615" target="_blank" >RIV/60076658:12410/08:00010615 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989592:15210/08:10218509

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Mediální obraz stáří a seniorů v hlavních zpravodajských relacích českých celoplošných televizí

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Analýza zobrazování seniorů a stáří v hlavních zpravodajských relacích ČT 1 - Události a Televiní noviny komerční stanice Nova odvysílané v roce 2004. Obsahovou analýzou a technikou interpretativního čtení byly analyzovány stereotypy, s kterými zpravodajské materiály pracují. Byla zjištěna podreprezentace seniorů ve zpravodajství a pouze velice úzký okruh témat, o kterých média informují. Navíc tak činí z pozice majoritní populace, ale jejich pohled ve zpravodajství zpravidla chybí.

  • Název v anglickém jazyce

    Images of old age and older people in the main television news services

  • Popis výsledku anglicky

    Media play a major role in the construction of the meaning of old age in societies of late modernity. Foreigner researches frequently evaluate media representation of old age as negative, stereotypical and unfavourable. How is the situation of the Czechmedia? This paper provides up-dated insight into the media content and analyses news coverage of three Czech national TV-channels issued in 2004. Content analysis and technique of interpretative reading was applied to main news services. Text is focusedon topics covered and on context frame of represented events. According to our results older people are underrepresented in terms of the amount of information as well as its variability. Analysis of language and frequently used labels shows signs of infotainment in the representation of old age in television news services. No essential difference was found between commercial and traditional media. All of them use slightly scandalous language and abuse chronological age of the actor as a

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Akta Filozofické fakulty Západočeské univezity v Plzni

  • ISSN

    1802-0364

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus