Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Oční pohyby, čtení a dyslexie

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F09%3A00010635" target="_blank" >RIV/60076658:12410/09:00010635 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Oční pohyby, čtení a dyslexie

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie je rozdělena do dvou částí, teoretické a empirické (výzkumné). Část teoretická podává nejprve stručný přehled očních pohybů, jejich druhů a různých funkcí, jež plní. Poté se zabývá očními pohyby u normálního, nedyslektického čtenáře. Nakonec přistupuje k charakteristice očních pohybů u dyslektiků, tak jak byly v průběhu uplynulých cca 30 let, kdy započal jejich intenzivní výzkum, prozkoumány. Část empirická předvádí vlastní výzkum. Čtenář se seznámí s výzkumným projektem, o tom, jak vypadá jednoz možných zařízení pro registraci očních pohybů, jak se s ním pracuje, jaké úlohy se používají, jak se získávají data či záznamy očních pohybů a jak se zpracovávají a interpretují. Přitom jsou reprodukovány základní myšlenky z části předchozí. Část empirická se skládá ze dvou studií, které spolu souvisejí. První studie se zabývá očními pohyby u dyslektiků, dětských a dospělých, a srovnává je s očními pohyby kontrolní skupiny, tj. skupiny normálně čtenářsky se vyvíjejících osob a pokouší

  • Název v anglickém jazyce

    Eye movements, reading, and dyslexia

  • Popis výsledku anglicky

    The study consists of the two parts: theoretical and empirical ones. The theoretical part deals with different kinds of eye movements, their functions, and eye movements in a normal, non-dyslexic reader. Finally, dyslexics´eye movements are studied in the course of the last 30 years when their intensive research has been started. The empirical part offers author´s own research. It deals with a research design, a concrete eye movement tracker, non-reading tasks, eye movement recordings and their interpretations. The empirical part consists of the two studies that are interconnected .The study I deals with eye movements in dyslexics and compares them with those of the control group. The aim is to find significant differences between both groups and to apply those differences to the diagnostics. The study II is aimed in prevention. It compares pre-schoolers´ eye movements with their (later) subsequent reading, beginning the 1st grade and ending the 5th grade of primary school. The design

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7373-055-0

  • Počet stran knihy

    176

  • Název nakladatele

    Fortuna

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy