Why We read What We Think We Are Reading: On Some Aspects of resolving Ambiguity
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F09%3A00010651" target="_blank" >RIV/60076658:12410/09:00010651 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Why We read What We Think We Are Reading: On Some Aspects of resolving Ambiguity
Popis výsledku v původním jazyce
This paper looks at structurally motivated ambiguities in language and the processes involved in coping with them. It poses questions such as to what extent ambiguities are detected, which factors render one interpretation easier to arrive at than another, and, indeed, whether they always have to be resolved or whether ambiguity in language communication is a reflection of ambiguous reality and therefore something we are prepared to live with. It does not attempt to present a comprehensive overview or classification of the phenomenon, but rather to examine ambiguity in a variety of perspectives, some of them exceeding the limits of linguistics.
Název v anglickém jazyce
Why We read What We Think We Are Reading: On Some Aspects of resolving Ambiguity
Popis výsledku anglicky
This paper looks at structurally motivated ambiguities in language and the processes involved in coping with them. It poses questions such as to what extent ambiguities are detected, which factors render one interpretation easier to arrive at than another, and, indeed, whether they always have to be resolved or whether ambiguity in language communication is a reflection of ambiguous reality and therefore something we are prepared to live with. It does not attempt to present a comprehensive overview or classification of the phenomenon, but rather to examine ambiguity in a variety of perspectives, some of them exceeding the limits of linguistics.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
The Prague School and Theories of Structure. Interfacing Science, Literature, and the Humanities / ACUME 2
ISBN
978-3-89971-704-4
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
209-218
Počet stran knihy
469
Název nakladatele
Vandenhoeck & Ruprecht GmbH & Company KG, V&R unipress,
Místo vydání
Goettingen
Kód UT WoS kapitoly
—