Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Why We read What We Think We Are Reading: On Some Aspects of resolving Ambiguity

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F09%3A00010651" target="_blank" >RIV/60076658:12410/09:00010651 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Why We read What We Think We Are Reading: On Some Aspects of resolving Ambiguity

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper looks at structurally motivated ambiguities in language and the processes involved in coping with them. It poses questions such as to what extent ambiguities are detected, which factors render one interpretation easier to arrive at than another, and, indeed, whether they always have to be resolved or whether ambiguity in language communication is a reflection of ambiguous reality and therefore something we are prepared to live with. It does not attempt to present a comprehensive overview or classification of the phenomenon, but rather to examine ambiguity in a variety of perspectives, some of them exceeding the limits of linguistics.

  • Název v anglickém jazyce

    Why We read What We Think We Are Reading: On Some Aspects of resolving Ambiguity

  • Popis výsledku anglicky

    This paper looks at structurally motivated ambiguities in language and the processes involved in coping with them. It poses questions such as to what extent ambiguities are detected, which factors render one interpretation easier to arrive at than another, and, indeed, whether they always have to be resolved or whether ambiguity in language communication is a reflection of ambiguous reality and therefore something we are prepared to live with. It does not attempt to present a comprehensive overview or classification of the phenomenon, but rather to examine ambiguity in a variety of perspectives, some of them exceeding the limits of linguistics.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    The Prague School and Theories of Structure. Interfacing Science, Literature, and the Humanities / ACUME 2

  • ISBN

    978-3-89971-704-4

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    209-218

  • Počet stran knihy

    469

  • Název nakladatele

    Vandenhoeck & Ruprecht GmbH & Company KG, V&R unipress,

  • Místo vydání

    Goettingen

  • Kód UT WoS kapitoly