Dopravní systém České republiky: efektivita a prostorové dopady
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F09%3A00011335" target="_blank" >RIV/60076658:12410/09:00011335 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Dopravní systém České republiky: efektivita a prostorové dopady
Popis výsledku v původním jazyce
Dopravní systém České republiky: efektivita a prostorové dopady Abstrakt originál: Článek se zabývá hodnocením postavení jednotlivých regionů České republiky (ORP) v dopravním systému a prostorovými dopady existence dopravní infrastruktury vyššího řádu.Na základě údajů o časové dostupnosti Prahy ze středisek ORP je celkový soubor sledovaných regionů diferencován podle absolutních (časová dostupnost, průměrná rychlost) a relativních charakteristik (vážená časová dostupnost). Sledovány jsou údaje časovédostupnosti pro individuální automobilovou i veřejnou hromadnou dopravu. Pomocí nástrojů ArcView jsou pak následně vyjádřeny časové a prostorové vztahy generované dopravním systémem. Tím vzniká časoprostorová (time-space) mapa pro dostupnost Prahy individuální automobilovou dopravou.
Název v anglickém jazyce
The Transport System of Czech republic: Effectivness and Geography
Popis výsledku anglicky
This paper deals with position of particular regions of Czech republic (ORP) in transport system and spatial impacts of high - order transport infrastructure existence. Using datas about time accessibility of Prague from ORP centres was overall set of monitored regions differentiated according to absolute (time accessibility) and relative characteristics (average speed, weighted time accessibility). There were monitored data for individual automobile and public collective transport. Temporal and spatialterms generated by transport system were subsequently expressed by using ArcView tools. Time accessibility of geographical localities causes geographical space relativization, which is in this paper accordingly expressed using time-space maps.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA403%2F09%2F0885" target="_blank" >GA403/09/0885: Prostorové modely chování v měnícím se urbánním prostředí z pohledu geografie času</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Národohospodářský Obzor
ISSN
1213-2446
e-ISSN
—
Svazek periodika
9
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—