Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Concept of Inquiry - Based Learning in teachers - professional development

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F10%3A00011654" target="_blank" >RIV/60076658:12410/10:00011654 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Concept of Inquiry - Based Learning in teachers - professional development

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Inquiry is the intentional process of diagnosing problems, critiquing experiments, and distinguishing alternatives, planning investigations, researching conjectures, searching for information, constructing models, debating with peers and forming coherentarguments (Linn, Davis and Bell, 2004). Inquiry-based learning and teaching is therefore seen as very potential tool for changing the student?s attitude toward school learning and for development of his/her intrinsic motivation. Thus it should be introduced in pre-service teacher training and then cultivated as a core teaching concept in further professional development. The paper will present the data on inquiry-based learning concept as seen by teacher students and in-service teachers.

  • Název v anglickém jazyce

    Concept of Inquiry - Based Learning in teachers - professional development

  • Popis výsledku anglicky

    Inquiry is the intentional process of diagnosing problems, critiquing experiments, and distinguishing alternatives, planning investigations, researching conjectures, searching for information, constructing models, debating with peers and forming coherentarguments (Linn, Davis and Bell, 2004). Inquiry-based learning and teaching is therefore seen as very potential tool for changing the student?s attitude toward school learning and for development of his/her intrinsic motivation. Thus it should be introduced in pre-service teacher training and then cultivated as a core teaching concept in further professional development. The paper will present the data on inquiry-based learning concept as seen by teacher students and in-service teachers.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    R - Projekt Ramcoveho programu EK

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    New Pathways in The Professional Development of Teachers.

  • ISBN

    978-3-643-50153-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    LIT Verlag

  • Místo vydání

    Münster

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000287980000028