Concept of Inquiry - Based Learning in teachers - professional development
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F10%3A00011654" target="_blank" >RIV/60076658:12410/10:00011654 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Concept of Inquiry - Based Learning in teachers - professional development
Popis výsledku v původním jazyce
Inquiry is the intentional process of diagnosing problems, critiquing experiments, and distinguishing alternatives, planning investigations, researching conjectures, searching for information, constructing models, debating with peers and forming coherentarguments (Linn, Davis and Bell, 2004). Inquiry-based learning and teaching is therefore seen as very potential tool for changing the student?s attitude toward school learning and for development of his/her intrinsic motivation. Thus it should be introduced in pre-service teacher training and then cultivated as a core teaching concept in further professional development. The paper will present the data on inquiry-based learning concept as seen by teacher students and in-service teachers.
Název v anglickém jazyce
Concept of Inquiry - Based Learning in teachers - professional development
Popis výsledku anglicky
Inquiry is the intentional process of diagnosing problems, critiquing experiments, and distinguishing alternatives, planning investigations, researching conjectures, searching for information, constructing models, debating with peers and forming coherentarguments (Linn, Davis and Bell, 2004). Inquiry-based learning and teaching is therefore seen as very potential tool for changing the student?s attitude toward school learning and for development of his/her intrinsic motivation. Thus it should be introduced in pre-service teacher training and then cultivated as a core teaching concept in further professional development. The paper will present the data on inquiry-based learning concept as seen by teacher students and in-service teachers.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
R - Projekt Ramcoveho programu EK
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
New Pathways in The Professional Development of Teachers.
ISBN
978-3-643-50153-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
—
Název nakladatele
LIT Verlag
Místo vydání
Münster
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000287980000028